4. Seminarium WBZ "Wzornictwo to zysk"

4. Seminarium WBZ "Wzornictwo to zysk"
  • Warszawa siedziba Instytutu Wzornictwa Przemysłowego
  • 26.11.2015 od 10.00
  • Seminaria Kontakt: Telefon: +48228600400
    E-mail: seminaria@projekt-wbz.com.pl
  • Bezpłatne Organizator nie pokrywa kosztów dojazdu i noclegu

26 listopada br. w Instytucie Wzornictwa Przemysłowego odbędzie się ostatnie Seminarium realizowane w ramach projektu Wzornictwo-Biznes-Zysk.

Seminarium zorganizowane zostanie pod hasłem ” Wzornictwo to zysk”, ponieważ na podsumowanie projektu WBZ do udziału w debacie zapraszamy te firmy i tych projektantów, którzy odnieśli największe sukcesy rynkowe i osobiste dzięki efektywnemu wykorzystaniu wzornictwa.

Wspólnie z gronem zaproszonych gości, chcemy podjąć dyskusję na temat roli designu jako jednego z krytycznych czynników sukcesu biznesowego produktów i firm. Będziemy dyskutowali m.in. o wpływie wzornictwa na budowanie wizerunku firmy i jej pozycjonowaniu na rynku, o adekwatnym reagowaniu na potrzeby klientów i zwiększaniu ich satysfakcji z użytkowania dobrze zaprojektowanych produktów i z korzystania z dobrze zaprojektowanych usług.

Każdą z firm biorących udział w debacie reprezentowali będą wspólnie – menedżer odpowiedzialny za strategię lub rozwój nowych produktów oraz projektant wzornictwa – współtwórca sukcesu rynkowego produktów czy usług firmy.

Podczas seminarium chcemy odpowiedzieć na takie m.in. pytania:

  • Jakie drogi prowadziły do sukcesu firmy nagradzane za wdrożenie produktów, które zawojowały rynek?
  • W jaki sposób firmy kalkulują, ile zarabiają na designie?
  • Jak dochodzili do międzynarodowych sukcesów uznani polscy projektanci wzornictwa?
  • Jaki jest przepis na efektywną i nagradzaną w konkursach wzorniczych współpracę między przedsiębiorcami i projektantami?
  • Jak z powodzeniem wdrożyć strategię opartą o wzornictwo w przedsiębiorstwach?

Oprócz menedżerów i projektantów działających na polskim rynku, w seminarium udział wezmą także goście zagraniczni – przedstawiciele ogólnoświatowych marek i znani projektanci wzornictwa, którzy podzielą się z uczestnikami seminarium swoimi doświadczeniami i włączą się do dyskusji.

Seminarium będzie także okazją do podsumowania efektów kończącego się z końcem 2015 roku projektu Wzornictwo-Biznes-Zysk.

Każdy z uczestników wydarzenia otrzyma przy tej okazji unikalne materiały edukacyjne, wypracowane w toku realizacji projektu, w tym m.in. komplet katalogów ekspozycji studiów przypadków, które towarzyszyły warsztatom projektu.

Zapraszamy do udziału w seminarium i skorzystaniu z wyjątkowej okazji osobistego spotkania i rozmowy z jej wyjątkowymi panelistami.

Zobacz fotorelację z 4. Seminarium "Wzornictwo to zysk" >>

Zobacz wywiady z panelistami i gośćmi specjalnymi 4. Seminarium >>

 

PROGRAM SEMINARIUM

10.00 – 10.15 oficjalne powitanie, prezentacja IWP

10.15 - 10.45 Wystąpienie Gościa Specjalnego - Gian Luigi Longinotti Buitonii, PhD, Founder & CEO of L.I.F.E. Corporation

10.45 - 11.30 Panel dyskusyjny 1. 

Polskie marki na rynkach międzynarodowych
Uczestnicy panelu:

  • Maciej Kot: dyrektor ds. marketingu, Delphia Yachts Kot Sp. j.
  • Maciej Grześkowiak – Szef Działu Promocji Pesa Bydgoszcz SA

  • dr Bartosz Piotrowski: główny projektant Wzornictwa Przemysłowego, Pesa Bydgoszcz SA

  • Michał Romaniszyn: dyrektor ds. eksportu, Wawrzaszek ISS Sp. z o.o.

  • Agnieszka Fujak: główny projektant, Wawrzaszek ISS Sp. z o.o.

11.30 – 12.00 Przerwa kawowa

12.00 - 12.45 Panel dyskusyjny 2. 

Budowanie dominacji na rynku polskim
Uczestnicy panelu:

  • Agnieszka Sanocka-Zajdel: dyrektor działu handlowego, Splast Sp. z o.o.
  • dr hab. Marek Liskiewicz:  projektant, współzałożyciel studia projektowego Triada Design
  • Michał Drożdż: dyrektor ds. projektowania i rozwoju, Rovese SA
  • Karolina Bołądź: dyrektor operacyjny, Zortrax SA
  • Rafał Tomasiak: prezes i założyciel, Zortrax SA


12.45 - 13.15 Wystąpienie Gościa Specjalnego - Tony Castro, Designer and Naval Architect, Tony Castro Yacht Design

13.15 - 14.00 Panel dyskusyjny 3. 

Sukces projektanta a sukces firmy
Uczestnicy panelu:

  • Katarzyna Bukowiecka: kierownik marketingu, Profim Sp. z o.o.
  • dr Tomek Rygalik: projektant, założyciel pracowni Studio Rygalik
  • Dorota Karbowska-Zawadzka: dyrektor ds. marketingu, Barlinek SA
  • Paweł Kubara: menedżer ds. projektowania i komunikacji, Comforty Living Sp. z o.o.
  • Krystian Kowalski: projektant, założyciel pracowni projektowej Krystian Kowalski Industrial Design

 14.00 – 14.45 Lunch

14.45 - 15.15 Wystąpienie Gościa Specjalnego - Einar Hareide: Chief Executive Officer, Hareide Design AS 

15.15 - 15.45 Podsumowanie projektu WBZ

Moderatorzy dyskusji panelowych

  • prof. dr hab. Marek Adamczewski  - projektant wzornictwa przemysłowego, założyciel studio maradDesign, koordynator projektu WBZ, moderator panelu
  • Piotr Chęciński – redaktor TVP INFO Telewizja Polska SA

Pozostali uczestnicy paneli (wsparcie merytoryczne)

  • dr Aleksandra Nowak Gruca  - rzecznik patentowy, specjalista z zakresu prawa własności intelektualnej oraz zarządzania wiedzą
  • Małgorzata Lelińska –  wicedyrektorka Departamentu Funduszy Europejskich Konfederacji Lewiatan
  • Tony Castro

    Tony Castro

    Założyciel i Prezes Tony Castro Yacht Design, Projektant jachtów żaglowych i motorowych, Gość Specjalny

    Absolwent Uniwersytetu Strathclyde, kierunek: architektura okrętowa oraz Uniwersytetu Glasgow, kierunek: aero / hydrodynamika. Jeden z najbardziej cenionych projektantów jachtów żaglowych i motorowych. Swoją karierę rozpoczął od projektów jachtów wyścigowych, które zdobyły ponad pięć mistrzowskich tytułów świata. „Superjachty” tworzone przez Castro zdobyły cztery prestiżowe nagrody w kategorii projektu. Klientami Tony Castro Yacht Design są najbardziej znani międzynarodowi producenci i architekci okrętowi, m.in. Jongert, Oceanco, Jeanneau i Royal Huisman. Zdobywca głównej nagrody Superyacht Cup w 2010 r. za jacht Scorpioni. Wybrane osiągnięcia: Scorpione Dei Mari Boat – nagroda Superyacht Cup Palma Award/Race Winner, Galeon 700 Raptor Skydeck – nagroda World Yachts Award, najlepszy projekt, Galeon 700 Raptor Skydeck – nagroda World Yachts Award, najbardziej innowacyjny projekt (2010). Zaprojektował i skonstruował ponad 180 jachtów, przy wykorzystaniu wszystkich materiałów, od klasycznego drewna, po zaawansowane kompozyty.

  • Einar Hareide

    Einar Hareide

    Twórca Hareide Design, Były dyrektor działu projektowego SAAB Automobile AB, Gość Specjalny

    Dyrektor zarządzający i założyciel Hareide Design. Swoją karierę rozpoczął w 1986 roku, na stanowisku projektanta SAAB Automobile AB. Po trzech latach dołączył do zespołu projektowego Mercedes Benz, gdzie był odpowiedzialny za projekt modelu 1994 E-Class. W 1991 roku powrócił do SAAB, gdzie początkowo odpowiedzialny był za zewnętrzny projekt samochodów, a cztery lata później, po objęciu funkcji dyrektora odpowiadał za kompletny projekt wszystkich modeli SAAB, w tym nowej generacji SAAB 9-3 (1993) i SAAB 9-5 (1998). W 1991 roku założył biuro projektowe Hareide Design, tworzące dla firm z różnych sektorów przemysłu. Wśród klientów były m.in. Volvo Cars, Volvo Trucks, SJ/Bombardier, Kongsberg Maritime, Rolls-Royce Marine, Jøtul, IDO, Esko Graphics, Adax and KDA. Biuro Hareide ma na swoim koncie m.in. liczne wystawy i współpracę z nowojorskim Museum of Modern Art, Indianapolis Museum of Art i Museum of Arts And Crafts w Oslo. Laureat nagród i wyróżnień wyróżnieniami, m.in. Red Dot design awards, Red Dot Best of the Best design awards oraz If-Gold design awards. Od 2002 roku Einar Hareide pełni funkcję doradcy projektowego marki Borgward AG.

  • Gian Luigi Longinotti – Buitonii, PhD

    Gian Luigi Longinotti – Buitonii, PhD

    Prezes L.I.F.E. Corporation, Były prezes i dyrektor zarządzający amerykańskiego oddziału Ferrari Maserati, Gość Specjalny

    Absolwent Uniwersytet H.E.C., Lozanna, Szwajcaria, tytuł magistra (M.B.A.), I.N.S.E.A.D. Business School, Fontainebleau, Francja, Doktorat Honorowy Uniwersytetu St. John w Nowym Jorku, USA. Założyciel i dyrektor zarządzający LIFE Corporation, firmy z sektora zaawansowanej technologii, tworzącej i produkującej przenośne urządzenia elektroniczne, ubrania i akcesoria z funkcją komunikacji, łączenia się z sieciami społecznościowymi i rozrywki. Jest także założycielem Goal.com, firmy medialnej oferującej najlepsze międzynarodowe sprawozdania piłkarskie w Internecie i na urządzeniach mobilnych. W latach 1991 - 2001 zarządzał Ferrari Maserati North America. W roku 2002 powierzono mu funkcję dyrektora zarządzającego europejskiego oddziału Polo Ralph Lauren. Zajmował także kierownicze stanowisko w rodzinnej firmie Industrie Buitoni Perugina, produkującej artykuły spożywcze Buitoni oraz luksusowe wyroby z czekolady pod marką Perugina.

  • Karolina Bołądź

    Karolina Bołądź

    Zortrax SA, Dyrektor operacyjny

    Absolwentka Olsztyńskiej Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania na kierunku Kulturoznawstwo ze specjalizacją Dziennikarstwo i Monitoring Medialny. Współzałożycielka i dyrektor operacyjny firmy Zortrax S.A. od zawsze związana z projektowaniem graficznym i wzornictwem przemysłowym. Odpowiada za strategię wzorniczą nowych produktów. W 2013 roku odpowiedzialna była za przygotowanie i wdrożenie kampanii crowdfundingowej w serwisie Kickstarter, która pozwoliła na pozyskanie prawie 180 tys. dolarów. Obecnie najważniejszym celem jej działań jest wypracowanie nowej linii produktowej i zdobycie pozycji lidera rynkowego w kategorii profesjonalnych i biurowych drukarek 3D.

  • Katarzyna Bukowiecka

    Katarzyna Bukowiecka

    Profim Sp. z o.o., Kierownik działu marketingu

    Absolwentka Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu na kierunku Stosunków Międzynarodowych oraz Finansów i Bankowości. Absolwentka studiów podyplomowych o kierunku Projektowanie Wzornicze w Zarządzaniu Rozwojem Nowego Produktu realizowanych przez Instytut Wzornictwa Przemysłowego i Szkołę Główną Handlową. W Profim Sp. z o.o. pełni funkcję kierownika działu marketingu, gdzie zarządza marką i portfelem ponad 30 kolekcji produktów. Na rynek wprowadza po kilka nowości produktowych rocznie. Współpracuje z międzynarodową grupą projektantów wzornictwa przemysłowego. W 2014r. przeprowadziła pełny rebranding firmy.

  • Michał Drożdż

    Michał Drożdż

    Absolwent Wydziału Form Przemysłowych ASP w Krakowie i MBA Wyższej Szkoły Biznesu – National Louis University (General Management). Pracował jako projektant wzornictwa i konsultant procesów rozwoju nowego produktu i zarządzania wzornictwem. Od 2006 roku w ZELMER SA odpowiadał za zarządzanie wzornictwem i rozwojem produktu, najpierw na poziomie operacyjnym, a następnie strategicznym jako Dyrektor Działu Badań i Rozwoju Produktów. Od 2013 roku pracuje w firmie ROVESE SA gdzie odpowiedzialny jest za rozwój produktów dla marek Cersanit, Opoczno i Meissen. Na przestrzeni lat zdobył doświadczenie w strategicznym zarządzaniu designem oraz działem badań i rozwoju, pracując dla firm z różnych branż, w których nadzorował i odpowiadał za wdrożenie wielu produktów, od koncepcji przez wzornictwo i konstrukcję, aż do produkcji i urynkowienia. W 2010 otrzymał główną nagrodą w konkursie Design Management Exellence AWARD, organizowanym przez Design Management Europe za stworzenie unikatowych projektów procesów organizacyjnych w firmie Zelmer.

  • Agnieszka Fujak

    Agnieszka Fujak

    Wawrzaszek ISS Sp. z o.o., Główny projektant

    Absolwentka Wydziału Form Przemysłowych Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie. Specjalizacja: projektowanie środków transportu. Od 2012 roku Główny Projektant i Kierownik Działu Projektowania Przemysłowego w firmie Wawrzaszek Inżynieria Samochodów Specjalnych WISS. Wraz z zespołem odpowiada również za projekty firmy Ruberg oraz Bumar Koszalin. Aktualnie prowadzi projekty koncepcyjne oraz nadzoruje proces wdrożeniowy produktów grupy WISS. Najważniejsze zdobyte nagrody to: Wzór Roku 2012 i Dobry Wzór 2012 za lotniskowy pojazd ratunkowo-gaśniczy Felix 8x8 przyznane przez IWP oraz główna nagroda w konkursie „Śląska Rzecz” w kategorii "Produkt" za projekt podestu pożarniczego.

  • Maciej Grześkowiak

    Maciej Grześkowiak

    Pesa Bydgoszcz SA, Szef Działu Promocji

    Absolwent bydgoskiego Technikum Elektronicznego, studiował później polonistykę i anglistykę na Wyższej Szkole Pedagogicznej w Bydgoszczy. Dziennikarz i producent telewizyjny, w latach 2005-2007 dyrektor bydgoskiego oddziału TVP. Dziennikarskie umiejętności zdobywał między innymi na szkoleniach w Baltic Media Centre (Bornholm), European Journalism Centre (Maastricht) i warsztatach Circom Regional (Poczdam). Autor wielu programów publicystycznych o tematyce religijnej, gospodarczej i politycznej. Od 2012 roku związany z PESA Bydgoszcz SA, gdzie odpowiedzialny jest za PR i Dział Promocji firmy.

  • Dorota Karbowska – Zawadzka

    Dorota Karbowska – Zawadzka

    Barlinek SA, Dyrektor Marketingu

    W ramach firmy Barlinek SA odpowiada za strategię marketingową marki na rynkach europejskich oraz w Rosji. Znajomość aktualnych trendów w zakresie designu łączy z wiedzą na temat preferencji konsumentów w poszczególnych krajach. Pomysłodawczyni konkursu Kreacje z Natury.

  • Maciej Kot

    Maciej Kot

    Delphia Yachts Kot sp.j., Współwłaściciel i dyrektor ds. marketingu

    Absolwent Europejskiej Wyższej Szkoły Prawa i Administracji w Warszawie. Od 6 lat związany z firmą Delphia Yachts, gdzie zajmuje się prowadzeniem działu marketingu. W obszarze jego działań są: tworzenie i realizacja strategii komunikacji i sprzedaży marek Delphia Group oraz uczestnictwo w procesie projektowania nowych produktów. Odpowiada za kontakt z projektantami, opracowywanie wytycznych do nowych modeli i rozwój obecnie istniejącej linii jachtów.

  • Krystian Kowalski

    Krystian Kowalski

    Założyciel pracowni projektowej Krystian Kowalski Industrial Design, Projektant

    Absolwent studiów licencjackich Wydziału Wzornictwa na Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie oraz Wydziału Design Products w Royal College of Art w Londynie, który ukończył w 2010 r. Prowadzone przez niego studio projektowe Krystian Kowalski Industrial Design, specjalizuje się w projektowaniu produktu i mebla. Współpracuje z wiodącymi markami wśród których są: Comforty, Ikea, Amica, Noti, Marbet, Sony Bravia. W latach 2009 - 2013 współtworzył Kompott Studio, nominowane do FX International Interior Design Award 2010 w kategorii Breakthrough Talent of the Year.

  • Paweł Kubara

    Paweł Kubara

    Comforty Living Sp. z o.o., Menedżer ds projektowania i komunikacji

    Absolwent wydziału Nauk Politycznych Uniwersytetu Jagiellońskiego, specjalizacja: administracja publiczna oraz studiów podyplomowych w Wyższej Szkole Europejskiej w zakresie Public Relations. W ramach swoich działań w firmie Comforty odpowiada za tworzenie i realizację strategii sprzedaży i komunikacji marketingowej oraz rozwój sieci dystrybucji i sprzedaży.

  • dr hab. Marek Liskiewicz

    dr hab. Marek Liskiewicz

    współzałożyciel studia projektowego Triada Design, Projektant

    Absolwent Wydziału Form Przemysłowych ASP w Krakowie, który ukończył w 1979 roku. Od tamtej pory łączy obowiązki projektanta oraz pracownika naukowego. W latach 1999-2005 prodziekan Wydziału Form Przemysłowych krakowskiej ASP, od 2011 roku kierownik Pracowni Rozwoju Nowego Produktu. W 2013 uzyskał tytuł profesora ASP. W 1991 wraz ze Stanisławem Półtorakiem oraz Markiem Suchowiakiem założył studio projektowe Triada Design, w ramach którego zaprojektował lub współprojektował ponad sto produktów wdrożonych na rynek. Współpracował m.in. takimi firmami jak: FSO, Zelmerem, SPLAST, Inter Groclin Auto, Krakowską Fabryką Armatury oraz z Rubbermaid-Domplast.

  • dr Bartosz Piotrowski

    dr Bartosz Piotrowski

    PESA Bydgoszcz SA, główny projektant Wzornictwa Przemysłowego

    Absolwent Wydziału Architektury i Wzornictwa Przemysłowego Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku, gdzie w 2010 roku obronił doktorat. Wykłada na Wydziale Inżynierii Mechanicznej Uniwersytetu Technologiczno-Przyrodniczego w Bydgoszczy. Współzałożyciel Circle Studio Projektowe. Od 2005 roku zatrudniony w Pesa SA, jako Główny Projektant Wzornictwa w Dziale Badań i Rozwoju PESA Bydgoszcz SA. Szef wewnętrznego zespołu projektantów MR/PESA. Stworzył ponad tuzin projektów pojazdów kolejowych. Najważniejsze zdobyte nagrody między innymi w konkursie Dobry Wzór przyznane przez Instytut Wzornictwa Przemysłowego to: Designer Roku 2006 i 2014, Wzór Roku 2013 i 2015, Dobry Wzór 2006, 2013 i 2015.

  • Michał Romaniszyn

    Michał Romaniszyn

    Wawrzaszek ISS Sp. z o.o., Dyrektor ds. eksportu

    Absolwent Politechniki Łódzkiej, filia w Bielsku – Białej, gdzie zdobył wiedzę z zakresu zastosowania komputerów w projektowaniu maszyn. Z firmą Wawrzaszek Inżynieria Samochodów Specjalnych związany od 1997 r., gdzie początkowo pracował jako konstruktor i szef działu konstrukcyjnego. Od 2011 roku pełni w firmie funkcję Dyrektora do spraw eksportu. W ramach swoich działań bierze udział w projektach i badaniach pojazdów specjalnych dla straży pożarnej, wojska, policji przeznaczonych dla rynku polskiego jak i rynków zagranicznych.

  • dr Tomek Rygalik

    dr Tomek Rygalik

    Projektant, założyciel pracowni Studio Rygalik

    Absolwent Politechniki Łódzkiej. W 1999 ukończył Wydział Wzornictwa Przemysłowego na Pratt Institute w Nowym Jorku. Realizował zlecenia dla jednych z największych amerykańskich firm, takich jak: Kodak, Polaroid, Unilever, Dupont. Po ukończeniu studiów magisterskich na Royal College of Art w Londynie w 2005 został pracownikiem naukowym w zespole badawczo-rozwojowym przy uczelni. W tym samym czasie założył własne studio projektowe z siedzibą w Londynie i Łodzi. Od 2008 prowadzi pracownię projektowania na Wydziale Wzornictwa ASP w Warszawie. Od 2012 prowadzi Studio Rygalik razem z projektantką Gosią Rygalik. Współpracuje z takimi firmami, jak Moroso, Noti, Profim, Ideal Standard, Siemens, Heineken czy Ikea. Od 2010 pełni funkcję dyrektora kreatywnego czołowych polskich marek meblowych. W ramach konkursu Dobry Wzór 2015 r. otrzymał tytuł Designera Roku 2015.

  • Agnieszka Sanocka-Zajdel

    Agnieszka Sanocka-Zajdel

    Splast Sp. z o.o., Dyrektor działu handlowego

    Absolwentka Uniwersytetu Jagiellońskiego, stypendystka Uniwersytetu w Camerino oraz w Perugii, mgr filologii klasycznej. W firmie SPLAST Sp. z o.o. jest dyrektorem handlowym zarządzającym działami: sprzedaży, zakupów, logistyki, marketingu i rozwoju. W obszarze jej działań zawodowych i zainteresowań jest wdrażanie nowych produktów od pomysłu do produktu finalnego. Wśród najciekawszych zrealizowanych projektów są: modułowe zestawy do sprzątania na mokro linii AquaSplast, zestawy hotelowe linii ComfortSplast oraz Wózek PIKO.

  • Rafał Tomasiak

    Rafał Tomasiak

    Zortrax SA, Prezes i założyciel

    Absolwent Wyższej Szkoły Finansów i Zarządzania w Ełku na kierunku: Zarządzanie i marketing. Założyciel i prezes firmy Zortrax, producenta rozwiązań z dziedziny druku 3D przeznaczonych dla profesjonalistów. Z tą technologią związany jest od 2009r. Wcześniej swoje doświadczenie z branżą IT, programowaniem i produkcją zdobywał w branży GSM. Wraz z zespołem Zortrax’u od podstaw stworzył zintegrowane środowisko druku 3D, w skład którego wchodzi: urządzenie, dedykowane oprogramowanie i materiały do druku. W 2014 roku Rafał Tomasiak został wyróżniony przez Polska Radę Biznesu im. Jana Wejcherta. W 2015 roku umieszczony został w gronie finalistów konkursu Przedsiębiorca Roku 2015, organizowanego przez Ernest & Young. Tworzenie i prowadzenie interdyscyplinarnych zespołów projektowych, w których łączy się umiejętności inżynierów, projektantów i marketerów; zarządzanie rozwojem produktu; strategie rozwoju na innowacyjnych i dynamicznie zmieniających się rynkach; strategie marketingowe w projektach technologicznych; kreowanie wizerunku marki.

  • Małgorzata Lelińska

    Małgorzata Lelińska

    Konfederacja Lewiatan, Wicedyrektorka Departamentu Funduszy Europejskich

    Absolwentka Wydziału Nauk Ekonomicznych Uniwersytetu Warszawskiego, magister ekonomii oraz Podyplomowego Studium Pedagogicznego w Szkole Głównej Handlowej, studiowała Gender Studies na Wydziale Filozofii i Socjologii Uniwersytetu Warszawskiego. Od 2006 r. pracuje w Konfederacji Lewiatan. Reprezentantka środowiska przedsiębiorców w ciałach i grupach roboczych w latach 2007-2013 oraz 2014-2020 (m.in.: Komitet Monitorujący PO Kapitał Ludzki 2007-2013, Komitet Monitorujący PO Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020). Specjalizuje się w tematyce wsparcia z Europejskiego Funduszu Społecznego. Odpowiada za monitorowanie i opiniowanie systemu wdrażania EFS, w szczególności w zakresie wsparcia przedsiębiorców, finansowania rozwoju zasobów ludzkich. Jako koordynatorka projektu Diversity Index współtworzyła pierwsze w Polsce narzędzie do autodiagnozy firm w zakresie zarządzania różnorodnością. Współautorka publikacji: "Biała księga zasady partnerstwa we wdrażaniu Funduszy Europejskich w Polsce" (Warszawa 2014).

  • dr Aleksandra Nowak-Gruca

    dr Aleksandra Nowak-Gruca

    Doktor nauk prawnych, rzecznik patentowy, adiunkt w Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie. Specjalista z zakresu prawa własności intelektualnej oraz zarządzania wiedzą. Prowadzi wykłady dla aplikantów, prelekcje oraz szkolenia dla instytucji i biznesu. Autorka licznych publikacji naukowych i popularnych w dziedzinie ochrony własności intelektualnej.

  • prof. Marek Adamczewski

    prof. Marek Adamczewski

    Szef maradDesign, Projektant wzornictwa przemysłowego, wykładowca w ASP w Gdańsku. koordynator merytoryczny projektu WBZ

    Studiował w gdańskiej PWSSP na Wydziale Projektowania Plastycznego. Ma na koncie blisko 300 wdrożonych do produkcji projektów wzorniczych, począwszy od pojazdów szynowych po sprzęt oświetleniowy czy elektroniczny. Poza nielicznymi wyjątkami Marek, pracuje w interdyscyplinarnych zespołach, których zwykle jest kierownikiem. Poza projektowaniem jego pasją jest dydaktyka. Tuż po zdaniu matury w Liceum Pedagogicznym wygrał konkurs na stanowisko asystenta na ASP w Gdańsku, gdzie prowadzi Pracownię i Katedrę Projektowania Produktu. Po drodze był również prorektorem ds. stu¬denckich, dziekanem Wydziału Architektury i Wzornictwa, prorektorem ds. kształcenia i rozwoju oraz promotorem ponad 40 prac dyplomowych i dwóch doktoratów. Habilitował się pracą na temat zaprojektowanych przez swój zespół pulpitów sterowniczych pojazdów szynowych. Od 7 lat wykładowca prowadzonych przez Instytut Wzornictwa Przemysłowego i Szkołę Główną Handlową studiów Design Management. Za specjalne umiejętności związane z pracą zespołową otrzymał nagrodę Designer Roku.

  • Piotr Chęciński

    Piotr Chęciński

    Autor programów telewizyjnych, Publicysta, producent

    Polski dziennikarz, publicysta, prezenter TVP. Komentator problematyki gospodarczej i zagranicznej, autor programów telewizyjnych, m.in. „Świat i Gospodarka”, „Komentarz Świat”, „Biznes Info”. Gospodarz codziennego pasma od 12 do 15 w Polskim Radiu. Karierę zawodową rozpoczął w Telewizji Polsat gdzie pracował przy wydaniach programu „Informacje Polsat”. Później związany był z wydawnictwem Axel Springer. Od 2006 roku rozpoczął pracę w Telewizji Polskiej. Jego programy emitowane są na antenach TVP2 i TVP INFO oraz w Polskim Radiu PR4. Gospodarz debat ekonomicznych i gospodarczych na Giełdzie Papierów Wartościowych oraz w Związku Banków Polskich. Panelista EFNI i EFC. Doradca w dziedzinie strategii komunikacji w biznesie i administracji publicznej. Współautor kampanii wizerunkowej „Made in Poland” oraz projektu „Kobiety Ekspertki”.

  1. Seminaria odbywają się w ramach Projektu „Wzornictwo – Biznes – Zysk” (nr umowy o dofinansowanie POIG.05.02.00-00-001/14) realizowanego w okresie od 1 czerwca 2014 do 31 grudnia 2015 przez Organizatora w siedzibie Instytutu Wzornictwa Przemysłowego Sp. z o.o., przy ul. Świętojerskiej 5/7 w Warszawie.

  2. Udział w Seminariach Wzornictwo – Biznes – Zysk jest bezpłatny; Organizator zapewnia materiały informacyjne oraz poczęstunek; Organizator nie pokrywa kosztów podróży i noclegów Uczestników. 

  3. Warunkiem udziału w Seminariach Wzornictwo – Biznes – Zysk jest dokonanie rejestracji za pośrednictwem strony internetowej www.projekt-wbz.com.pl

  4. Liczba miejsc jest ograniczona; o przyjęciu zgłoszenia decyduje kolejność. 

  5. Wypełnienie formularza elektronicznego na stronie internetowej nie jest równoznaczne z rezerwacją miejsca. 

  6. Szczegółowy przebieg zapisów na Seminaria WBZ:

a)    w czasie realizacji projektu WBZ, na stronie internetowej www.projekt-wbz.com.pl na bieżąco podawane będą informacje o terminach rozpoczęcia rekrutacji na kolejne Seminaria, tj. o terminach udostępniania elektronicznego formularza rezerwacji miejsca;

b)   o przyjęciu rezerwacji decyduje kolejność zgłoszeń; po wypełnieniu i wysłaniu formularza elektronicznego, na podany adres e-mail wysłana zostanie informacja o dalszym postępowaniu w rejestracji wraz z plikiem PDF formularza rejestracyjnego, który należy wydrukować i podpisać, a następnie jego skan odesłać w ciągu 3 dni roboczych na adres e-mail: seminaria@projekt-wbz.com.pl lub faksem na numer: + 48 22 831 64 78;

c)    w przypadku nieodesłania podpisanego formularza rejestracyjnego w podanym terminie Organizator nie gwarantuje możliwości udziału w  danym Seminarium; miejsca osób, które nie odesłały formularza rejestracyjnego, zajmują kolejne osoby z listy rezerwowej;

d)   po otrzymaniu przez Organizatora podpisanego formularza zgłoszeniowego, z Uczestnikiem kontaktuje się Konsultant ds. Obsługi Klienta Seminariów WBZ, który potwierdza obecność na liście Uczestników i przekazuje wstępne informacje organizacyjne bądź informuje (w przypadku wyczerpania limitu dostępnych miejsc) o zakwalifikowaniu na listę rezerwową;

e)    Uczestnik może wycofać swój udział drogą pisemną, e-mailem na adres: seminaria@projekt-wbz.com.pl najpóźniej na 10 dni roboczych przed terminem danego Seminarium; rezygnacja z udziału w terminie krótszym niż 10 dni roboczych wiąże się z koniecznością wyznaczenia zastępstwa, tj. wskazania drogą pisemną danych osoby, która weźmie udział w Seminarium w miejsce rezygnującego Uczestnika.

  1. Prawa i obowiązki Organizatora:

a)    Organizator zapewnia:

- odpowiednie pomieszczenie z zapleczem technicznym do przeprowadzenia Seminariów;

- materiały informacyjne;

- kadrę prelegentów o odpowiedniej wiedzy i kwalifikacjach;

- lunch i poczęstunek kawowy dla Uczestników;

b)    Organizator Seminariów nie zapewnia miejsc noclegowych Uczestnikom Seminariów oraz nie ponosi kosztów dojazdu na miejsce organizacji Seminariów;

c)   Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania Seminariów oraz do zmian w programie;

d)    w przypadku odwołania danego Seminarium, Organizator niezwłocznie poinformuje Uczestników o przyczynach jego odwołania;

e)    Organizator zobowiązany jest do informowania o przełożeniu zajęć z przyczyn losowych lub organizacyjnych oraz do wyznaczenia nowego terminu danego Seminarium.

  1. Zobowiązania Uczestników:

a)    Uczestnik zobowiązuje się do:

- obecności na zajęciach i podpisania listy obecności;

- wypełnienia ankiet ewaluacyjnych opracowanych przez Organizatora Seminariów;

b)   w przypadku rezygnacji Uczestnika z udziału w Seminarium na mniej niż 10 dni roboczych przed jego rozpoczęciem, Uczestnik zobowiązany jest do ustanowienia zastępstwa, tj. do wskazania danych osoby, która weźmie udział w Seminarium w miejsce rezygnującego Uczestnika; rezygnacja i ustanowienie zastępstwa  odbywa się tylko i wyłącznie na podstawie pisemnego oświadczenia;

c)   udział w  Seminarium oznacza wyrażenie przez Uczestnika zgody na nieodpłatne utrwalenie wizerunku, a także na jego rozpowszechnianie bez ograniczeń terytorialnych i czasowych, w szczególności poprzez umieszczanie fotografii, filmów i nagrań dźwiękowych  w celach dokumentacyjnych, informacyjnych, edukacyjnych i promocyjno-marketingowych, np. w serwisach internetowych, w publikacjach, prospektach, katalogach, a także w publikacjach i serwisach osób trzecich, z zastrzeżeniem, że przedmiotowe fotografie i filmy w publikacjach osób trzecich mogą jedynie ilustrować projekt Wzornictwo – Biznes – Zysk oraz inne działania IWP związane ze wzornictwem, a ich wykorzystywanie w innym kontekście nie jest dozwolone. Uczestnicy przyjmują do wiadomości, że z tytułu jego użycia nie przysługują im jakiekolwiek roszczenia, w szczególności prawo do wynagrodzenia.

  1. W przypadku dodatkowych pytań prosimy o kontakt pod adresem: seminaria@projekt-wbz.com.pl lub telefonicznie: +48 22 860 04 00.

Kontakt: Telefon: +48228600400
E-mail: seminaria@projekt-wbz.com.pl