3. Seminarium WBZ "Let's design! Wyzwania i trendy w projektowaniu przestrzeni publicznej"

3. Seminarium WBZ "Let's design! Wyzwania i trendy w projektowaniu przestrzeni publicznej"
  • Warszawa siedziba Instytutu Wzornictwa Przemysłowego
  • 06.10.2015 od 10.00
  • Seminaria Kontakt: Telefon: +48228600400
    E-mail: seminaria@projekt-wbz.com.pl
  • Bezpłatne Organizator nie pokrywa kosztów dojazdu i noclegu

Seminarium "Let's design! Wyzwania i trendy w projektowaniu przestrzeni publicznej" dotyczyć będzie obecnych realiów i nadchodzących zmian w podejściu do projektowania przestrzeni publicznej, nowych szans biznesowych i wpływu zmian społecznych na wyzwania projektowe. Zapytamy ekspertów, jak mądrze wykorzystać i dobrze projektować przestrzeń publiczną.

Z całego wachlarza zagadnień związanych z przestrzenią publiczną, poruszymy te rozumiane jako wyzwania architektoniczne, projektowe, wzornicze oraz te traktujące przestrzeń publiczną jako obszar rozwoju oferty firm produkcyjnych i umiejętności projektantów w nadążaniu za dynamicznie zmieniającymi się trendami i potrzebami użytkowników.

Wspólnie z zaproszonymi urbanistami, projektantami, architektami i przedsiębiorcami oraz przedstawicielami administracji, chcemy podjąć dyskusję na temat zmian w postrzeganiu roli przestrzeni publicznej zarówno w kontekście jej projektowania zorientowanego na użytkownika, jak i nowych funkcji, które jej przypisujemy obecnie.

Ważnym punktem naszej dyskusji będzie spojrzenie z punktu widzenia producentów mebli miejskich na zmieniające się oczekiwania użytkowników i uwarunkowania rynkowe. Jeden z paneli dyskusyjnych poświęcimy poszukiwaniom przyszłościowych rozwiązań oraz światowym trendom w kształtowaniu przestrzeni publicznej.

Weź udział w panelowych dyskusjach i dowiedz się:

W panelu dyskusyjnym 1. 

Przestrzeń publiczna. Jak ją projektować?

  • Które obszary przestrzeni publicznej stanowią największe wyzwania projektowe i dlaczego?
  • Na czyje zamówienie projektuje się obecnie najczęściej przestrzeń publiczną (kto jest zamawiającym)?
  • Co stanowi o poczuciu wysokiej jakości życia użytkowników przestrzeni publicznej?

W panelu dyskusyjnym 2. 

Nowa funkcja mebla w przestrzeni publicznej – wyzwania projektowe

  • Kto jest obecnie głównym odbiorcą/klientem firm produkujących meble do przestrzeni publicznej i projektantów mebli do przestrzeni publicznej?
  • Jakie nowe potrzeby użytkowników determinują zmiany w projektowaniu mebli do przestrzeni publicznej?
  • Przed jakimi największymi wyzwaniami stają obecnie projektanci i producenci mebli do przestrzeni publicznej?

W panelu dyskusyjnym 3.

Trendy / poszukiwania / wizje

  • Human centered design – trend czy ponadczasowa, nieodzowna perspektywa w projektowaniu przestrzeni publicznej?
  • Rewitalizacja i wykorzystywanie na cele publiczne istniejących budowli architektury – trend czy chwilowa moda?
  • Czy fakt starzenia się społeczeństwa znajduje/znajdzie odbicie w trendach w projektowaniu przestrzeni publicznej?

Zobacz fotorelację z 3. Seminarium WBZ >>

 

 

Program seminarium

10.00 – 10.45    oficjalne powitanie, prezentacja IWP

10.45 - 11.30   Panel dyskusyjny 1.

Przestrzeń publiczna. Jak ją projektować?

Uczestnicy panelu:

  • Paweł Grobelny: projektant, kurator wystaw, wykładowca na Wydziale  Wzornictwa ASP w Warszawie
  • prof. zw. Jerzy Porębski: profesor zwyczajny na Wydziale Wzornictwa ASP w Warszawie, członek Stowarzyszenia Projektantów Form Przemysłowych; założyciel Towarzystwa Projektowego
  • Agata Stelmach: projekt manager w Skanska Property Poland Sp. z o.o., uprawniony architekt w specjalnościach do projektowania i  kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń
  • Zbigniew Maćków: główny projektant i założyciel Maćków Pracownia Projektowa Sp. z o.o.

 

11.30 - 12.15  Panel dyskusyjny 2.  

Nowa funkcja mebla w przestrzeni publicznej – wyzwania projektowe

Uczestnicy panelu:

  • dr Tomek Rygalik – projektant, założyciel pracowni Studio Rygalik, wykładowca, kurator i doktor sztuki; prowadzi Pracownię Projektowania na Wydziale Wzornictwa ASP w Warszawie
  • Aleksandra Szewc – projektantka form przemysłowych, freelancer w Coinbaq Sp. z o.o., finalistka konkursu Young Design 2015; finalistka konkursu Make Me! 2015
  • Katarzyna Bukowiecka -marketing manager, kierownik Działu Marketingu w Profim Sp. z o.o.
  • Lidia Kowalska-Getler - manager Działu Rozwoju i Marketingu w MARBET Sp. z o.o.
  • Michał Gdak – architekt, rzeźbiarz, projektant w Institute of Design Kielce; prowadzi Pracownię Przestrzeni Publicznej; koordynator Italian Design School w Institute of Design Kielce

 

 12.15 - 12.45    Przerwa kawowa 

 

12.45 – 13.30 Wystąpienie Gościa Specjalnego – Delia Dumitrescu, Lead Innovation Architect, TrendWatching.com 


13.30 - 14.15   Panel dyskusyjny 3. 

Trendy / poszukiwania / wizje

Uczestnicy panelu:

  • Katarzyna Królak - Wyszyńska – prezes Innovatika Sp. z o.o.; ekspert w obszarze odkrywania szans biznesowych, absolwenta Szkoły Głównej Handlowej na wydziale Handlu Zagranicznego
  • dr Jakub Szczęsny – architekt, współtworzy Grupę Projektową Centrala, łącząc praktykę architektoniczną, projektowanie produktów i działania w polu sztuki
  • Delia Dumitrescu – Lead Innovation Architekt w TrendWatching.com; ekspert w obszarze prognozowania trendów i innowacji, prowadzi warsztaty z tego zakresu
  • Dorota Jaśkiewicz – architekt, projektant w Studio Wierszyłłowski i Projektanci

14.15 – 15.00    lunch

Moderatorzy dyskusji panelowych:

  • prof. dr hab. Marek Adamczewski – projektant wzornictwa przemysłowego, założyciel studio maradDesign, koordynator projektu WBZ, moderator panelu
  • Mikołaj Wierszyłłowski – projektant, założyciel Studia Wierszyłłowski i projektanci

 

Pozostali uczestnicy paneli (wsparcie merytoryczne):

  • dr Aleksandra Nowak-Gruca - rzecznik patentowy, specjalista z zakresu prawa własności intelektualnej oraz zarządzania wiedzą
  • Małgorzata Lelińska - wicedyrektor departamentu Funduszy Europejskich Konfederacji Lewiatan, specjalista od pozyskiwania funduszy unijnych

 

  • Delia Dumitrescu

    Delia Dumitrescu

    Gość specjalny, Lead Innovation Architect, ekspert w dziedzinie trendów i innowacji w TrendWatching.com

    Ukończyła studia na wydziale Komunikacji i Public Relations w National School of Political & Administrative Studies w Bukareszcie oraz studia na Istituto Europeo di Design w Barcelonie, gdzie gościnnie wykłada do dzisiaj. Karierę zawodową rozpoczynała w obszarze PR w Lowe Public Relations, ale swój rozwój zawodowy ostatecznie związała z konsultingiem w obszarze śledzenie trendów i innowacji początkowo w firmach: TrendONE i PCH Innovations w Berlinie, później w TrendWatching, gdzie pozostaje do dzisiaj. W firmie Trendwatching jest odpowiedzialna między innymi za tworzenie i realizację projektów edukacyjnych, w ramach których pomaga uczestnikom dobrze przygotować się na innowacje i przekłuć wiedzę na temat trendów w szanse biznesowe zakończone sukcesem. Na przestrzeni ostatnich kilku lat prowadziła wykłady i warsztaty w ponad 10 krajach w Europie i na Bliskim Wschodzie. Oprócz działalności konsultingowej i edukacyjnej jest ona autorką kilku publikacji związanych z tworzeniem innowacji min: Road Trip to Innovation – How I came to understand Future Thinking (2012) oraz Trend-Driven Innovation, której publikacja planowana jest na III kw. 2015. Według Rumuńskiego wydania miesięcznika Forbes znalazła się w grupie TOP 30-tu najbardziej cenionych ekspertów w zakresie trendów w 2014 roku.

  • Katarzyna Bukowiecka

    Katarzyna Bukowiecka

    Profim Sp. z o.o., Kierownik działu marketingu

    Absolwentka Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu kierunku Stosunków Międzynarodowych oraz Finansów i Bankowości. Absolwentka studiów podyplomowych o kierunku Projektowanie Wzornicze w Zarządzaniu Rozwojem Nowego Produktu realizowanych przez Instytut Wzornictwa Przemysłowego i Szkołę Główną Handlową. W Profim Sp. z o.o. zarządza marką i portfelem ponad 30 kolekcji produktów, na rynek wprowadza po kilka nowości produktowych rocznie. Współpracuje z międzynarodową grupą projektantów wzornictwa przemysłowego. W 2014 r. przeprowadziła pełny rebranding firmy. Obszarem zainteresowań są proces wdrażania nowych produktów oraz design management.

  • Michał Gdak

    Michał Gdak

    Architekt, rzeźbiarz, projektant w Institute of Design Kielce

    Ukończył architekturę w TU Delft w Holandii, Vitus Bering w Danii oraz na Politechnice Wrocławskiej. Studiował również rzeźbę na ASP we Wrocławiu i w hiszpańskiej Walencji. Uczestniczył w wielu plenerach, wystawach i warsztatach odbywających się w Polsce i zagranicą. Pracował w OMA - Office for Metropolitan Architecture oraz International Design w Rotterdamie. Od 2013 roku prowadzi Pracownię Przestrzeni Publicznej wraz z Dominiką Janicką. Jest koordynatorem Italian Design School w Institute of Design Kielce. Obszarem zainteresowań zawodowych są architektura, przestrzeń publiczna, design i sztuka. Najciekawsze i największe zrealizowane projekty to min.: współautor Miejskiego Salonu – Kielce – 2013, Mapa – Wrocław – 2008, Rzeki – Wrocław – 2008. Jest laureatem wielu konkursów w zakresie architektury i sztuki min.: Dobry Wzór 2013 za Miejski Salon oraz Identyfikacja Miejska za realizację instalacji Mapa we Wrocławiu.

  • Paweł Grobelny

    Paweł Grobelny

    Projektant, kurator wystaw, wykładowca na Wydziale Wzornictwa ASP w Warszawie i School of Form w Poznaniu

    Studiował na Akademiach Sztuk Pięknych w Poznaniu, Lyonie i Paryżu. Był stypendystą Rządu Francuskiego w Paryżu, programu Casa de Velazquez w Madrycie oraz programu Residency Unlimited w Nowym Jorku. Projektuje zarówno dla przemysłu jak i kolekcje autorskie. Szczególnie interesują go projekty dla przestrzeni miejskich, które realizowane są dla konkretnych lokalizacji.. Jest autorem mebli miejskich między innymi w ogrodzie Zhongshan w Szanghaju i ogrodzie Albertine w Brukseli. W roku 2009 wybrany został w Brukseli do prestiżowego grona „100 Young Creative Talents” w ramach Roku Kreatywności i Innowacji Unii Europejskiej. Laureat międzynarodowych nagród. Jego prace można było oglądać podczas tygodni designu w europejskich i światowych stolicach a także wśród kolekcji Muzeum Designu w Monachium i Muzeum Narodowego w Warszawie.

  • Dorota Jaśkiewicz

    Dorota Jaśkiewicz

    Wierszyłłowski i projektanci, Projektant

    Architekt. Ukończyła Politechnikę Poznańską oraz Urbanistykę w Holandii. W pracowni zajmuje się głównie projektowaniem wnętrz, a od czasu do czasu projektowaniem produktu. Jest liderem zespołu projektowego, w którym jest odpowiedzialna za organizację procesu projektowego. W wolnych chwilach podróżuje.

  • Lidia Kowalska - Getler

    Lidia Kowalska - Getler

    Marbet Sp. z o.o., Manager Działu Rozwoju i Marketingu

    Ukończyła Politechnikę Śląską. Umiejętności budowania strategii biznesowych zdobywała w biurze maklerskim, firmie produkcyjnej, zarządzała siecią sprzedaży. Wraz z grupą zaangażowanych osób wdrożyła z sukcesem zarządzanie wzornictwem w firmie Marbet Sp. z o.o. W ciągu 2 lat wprowadziła 4 nowe kolekcje mebli przy współpracy z najlepszymi designerami w Polsce, zdobywając większość najważniejszych nagród w branży meblarskiej i w świecie designu. Kolekcja mebli FIN projektu Tomasza Augustyniaka zaliczona została do grona finalistów konkursu DOBRY WZÓR 2014 organizowanego przez Instytut Wzornictwa Przemysłowego. Obszarem zainteresowań zawodowych są strategia, rozwój produktu i marketing.

  • Katarzyna Królak - Wyszyńska

    Katarzyna Królak - Wyszyńska

    Innovatika Sp. z o.o., Prezes

    Ukończyła Szkołę Główną Handlową na Kierunku Handel Zagraniczny, MBA w Oxford Brookes University oraz kurs Designing Artefacts w University of Pennsylvania. Doradza w obszarze strategii i innowacji od prawie 20tu lat. Pomaga organizacjom w odkrywaniu szans i przekuwaniu ich na skuteczne strategie. Prowadzi projekty skoncentrowane na definiowaniu problemów i potrzebach użytkowników oraz projektowaniu produktów i usług. Jest zwolenniczką projektowania zorientowanego na użytkownika (human-centered design). Prowadziła kilkadziesiąt projektów dla dużych firm polskich i koncernów międzynarodowych min.dla: T-Mobile, PressPublica, Johnson&Johnson, Bank Pekao SA. Jurorka w konkursie MIT Innovators Under 35 Mentorka startupów. Autorka wielu artykułów nt. modeli biznesowych, projektowania doświadczeń i innowacji. Współautorka Raportu o Kapitale Intelektualnym

  • Zbigniew Maćków

    Zbigniew Maćków

    Maćków Pracownia Projektowa, Założyciel oraz główny projektant

    Z wykształcenia architekt, ukończył studia na Wydziale Architektury Politechniki Wrocławskiej oraz Kingston University w Londynie, członek Stowarzyszenia Architektów Polskich (1997), Izby Architektów RP (od 2010 przewodniczący Dolnośląskiej Okręgowej Izby Architektów RP), członek Miejskiej Komisji Urbanistyczno-Architektonicznej we Wrocławiu,, kurator odpowiedzialny za architekturę w ramach programu Wrocław -Europejska Stolica Kultury 2016. Od 1995 r. Główny Projektant firmy Maćków. Ważniejsze projekty to min: Wydział Prawa Uniwersytetu Wrocławskiego, Ratusz w Siechnicach, Hala Sportowa w Bytomiu, Apartamentowiec Thespian. Laureat licznych polskich i międzynarodowych nagród w obszarze architektury.

  • prof. zw. Jerzy Porębski

    prof. zw. Jerzy Porębski

    Profesor zwyczajny na Wydziale Wzornictwa ASP w Warszawie., Członek Stowarzyszenia Projektantów Form Przemysłowych, założyciel Towarzystwa Projektowego

    Ukończył Wydział Architektury Politechniki Krakowskiej oraz Wydział Wzornictwa Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie, na którym od ponad 25 lat prowadzi pracownię projektową. W latach 2005 - 2012 pełnił funkcję dziekana. W roku 1991 założył Towarzystwo Projektowe, które współprowadzi obecnie. Zajmuje się wzornictwem, architekturą wnętrz, wystawiennictwem, projektowaniem przestrzeni publicznych oraz grafiką użytkową. Ważniejsze realizacje Towarzystwa to min: Miejski System Informacji w Warszawie, meble miejskie dla Traktu Królewskiego, wiaty przystankowe dla Warszawy, informacja i meble miejskie dla Bielska-Białej, modernizacja Dworca Centralnego w Warszawie. Jest opiekunem artystycznym miesięcznika Architektura-murator. Laureat wielu nagród i wyróżnień w Polsce i zagranicą.

  • dr Tomek Rygalik

    dr Tomek Rygalik

    Doktor sztuki, projektant, założyciel Studio Rygalik, wykładowca, kurator

    Studiował architekturę na Politechnice Łódzkiej. W 1999 ukończył Wydział Wzornictwa Przemysłowego na Pratt Institute w Nowym Jorku. Realizował zlecenia dla jednych z największych amerykańskich firm, takich jak:Kodak, Polaroid, Unilever, Dupont. Po ukończeniu studiów magisterskich na Royal College of Art w Londynie w 2005 został pracownikiem naukowym w zespole badawczo-rozwojowym przy uczelni. W tym samym czasie założył własne studio projektowe z siedzibą w Londynie i Łodzi. Od 2008 prowadzi pracownię projektowania na Wydziale Wzornictwa ASP w Warszawie. Od 2012 prowadzi Studio Rygalik razem z projektantką Gosią Rygalik. Współpracuje z takimi firmami, jak Moroso, Noti, Profim, Ideal Standard, Siemens, Heineken czy Ikea. Od 2010 pełni funkcję dyrektora kreatywnego czołowych polskich marek meblowych. Realizuje wiele projektów dla instytucji kultury m.in. Instytutu Adama Mickiewicza, Teatru Wielkiego – Opery Narodowej, Muzeum Historii Żydów Polskich.

  • Agata Stelmach

    Agata Stelmach

    Skanska Property Poland Sp. z o.o., Project Manager

    Ukończyła Wydział Architektury i Urbanistyki na Politechnice Warszawskiej. Uczestniczyła w wymianach studenckich W Hiszpanii i USA. W 2004r. zajęła pierwsze miejsce w konkursie międzynarodowym projektu Szpitala w Chicago: “Where Complementary & Alternative Medicine Meet Design” Student Design Competition. Od 3 lat pracuje w Skanska Property Poland gdzie odpowiada za kompletny proces inwestycyjny od zakupu ziemi po projekt oraz jego realizacje i wynajem. Projekty, w których brała udział jako projektant to projekt Platinium Business Park w Warszawie, a jako lider projektu - projekt budynku biurowego Atrium 2 w Warszawie i Generation Park. Obszarem zainteresowań zawodowych są: przestrzeń publiczna dostępna dla wszystkich, powiązanie sztuki z architekturą oraz budynki wysokościowe.

  • dr Jakub Szczęsny

    dr Jakub Szczęsny

    Architekt, projektant, Współzałożyciel Grupy Projektowej CENTRALA

    Absolwent Wydziału Architektury Politechniki Warszawskiej, obronił doktorat na Wydziale Wzornictwa ASP w Warszawie. Studiował też w École d'Architecture Paris la Défense i ETSAB w Barcelonie. Stypendysta min. Ministerstwa Edukacji Republiki Francuskiej, Schloss Solitude w Sztutgarcie. Prowadzi seminaria i wykłady na uczelniach w Polsce i za granicą. Od 2001 roku współtworzy Grupę Projektową Centrala, z którą zdobył szereg nagród w konkursach, w tym nagrodę realizacyjną na pawilon tymczasowy Muzeum Historii Żydów Polskich oraz drugą nagrodę w konkursie na otoczenie Stadionu Narodowego w Warszawie. Od 2011 roku zasiada w jury międzynarodowych konkursów architektonicznych. Pracuje na pograniczu dziedzin, łącząc praktykę architektoniczną, projektowanie produktów i działania w polu sztuki. Jest pierwszym polskim architektem, którego projekt ( Dom Kereta powstały dla Fundacji Polskiej Sztuki Nowoczesnej ) został włączony do stałej kolekcji Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Nowym Jorku.

  • Aleksandra Szewc

    Aleksandra Szewc

    Projektantka form przemysłowych, freelancer

    Absolwentka studiów licencjackich na Wydziale Wzornictwa warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych. Od września 2015r. studentka studiów magisterskich w Ecole Cantonale d'art de Lausanne w Renens, na kierunku projektowanie produktu. Projektantka produktów oraz komunikacji wizualnej, były projektant produktu w Studio Simone Micheli Architectural Hero we Florencji oraz User experience designer w firmie Polidea sp. z.o.o. Otrzymała nagrodę w kategorii “BEST PICH”- STARTUP WEEKEND, ZURYCH 2013. W czerwcu 2014r. otrzymała tytuł finalistki konkursu Young Design za projekt „Klasa pod gołym niebem”. Jej obszarem zainteresowań zawodowych są design thinking, user experience design, nowoczesne technologie, textile design oraz design społecznie zaangażowany.

  • prof. Marek Adamczewski

    prof. Marek Adamczewski

    Szef maradDesign, Projektant wzornictwa przemysłowego, wykładowca w ASP w Gdańsku. koordynator merytoryczny projektu WBZ

    Studiował w gdańskiej PWSSP na Wydziale Projektowania Plastycznego. Ma na koncie blisko 300 wdrożonych do produkcji projektów wzorniczych, począwszy od pojazdów szynowych po sprzęt oświetleniowy czy elektroniczny. Poza nielicznymi wyjątkami Marek, pracuje w interdyscyplinarnych zespołach, których zwykle jest kierownikiem. Poza projektowaniem jego pasją jest dydaktyka. Tuż po zdaniu matury w Liceum Pedagogicznym wygrał konkurs na stanowisko asystenta na ASP w Gdańsku, gdzie prowadzi Pracownię i Katedrę Projektowania Produktu. Po drodze był również prorektorem ds. stu¬denckich, dziekanem Wydziału Architektury i Wzornictwa, prorektorem ds. kształcenia i rozwoju oraz promotorem ponad 40 prac dyplomowych i dwóch doktoratów. Habilitował się pracą na temat zaprojektowanych przez swój zespół pulpitów sterowniczych pojazdów szynowych. Od 7 lat wykładowca prowadzonych przez Instytut Wzornictwa Przemysłowego i Szkołę Główną Handlową studiów Design Management. Za specjalne umiejętności związane z pracą zespołową otrzymał nagrodę Designer Roku.

  • Mikołaj Wierszyłłowski

    Mikołaj Wierszyłłowski

    Wierszyłłowski i projektanci, Projektant

    Ukończył ASP w Poznaniu na Wydziale Architektury Wnętrz i Wzornictwa. W 2001 roku wspólnie z Robertem Nowakowskim założył studio projektowe. Dziś razem z Amitem Morem, Dorotą Jaśkiewicz, Krzysztofem Posmykiem, Anną Kolesińską, Agnieszką Śmigaj, Kingą Kanjp,Mateuszem Balcerkiewiczem, Pawłem Pankiem, Piotrem Banachem i Magdą Konofalską projektuje wnętrza i produkty w pracowni Wierszyłłowski i Projektanci.

  • Małgorzata Lelińska

    Małgorzata Lelińska

    Konfederacja Lewiatan, Wicedyrektorka Departamentu Funduszy Europejskich

    Absolwentka Wydziału Nauk Ekonomicznych Uniwersytetu Warszawskiego, magister ekonomii oraz Podyplomowego Studium Pedagogicznego w Szkole Głównej Handlowej, studiowała Gender Studies na Wydziale Filozofii i Socjologii Uniwersytetu Warszawskiego. Od 2006 r. pracuje w Konfederacji Lewiatan. Reprezentantka środowiska przedsiębiorców w ciałach i grupach roboczych w latach 2007-2013 oraz 2014-2020 (m.in.: Komitet Monitorujący PO Kapitał Ludzki 2007-2013, Komitet Monitorujący PO Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020). Specjalizuje się w tematyce wsparcia z Europejskiego Funduszu Społecznego. Odpowiada za monitorowanie i opiniowanie systemu wdrażania EFS, w szczególności w zakresie wsparcia przedsiębiorców, finansowania rozwoju zasobów ludzkich. Jako koordynatorka projektu Diversity Index współtworzyła pierwsze w Polsce narzędzie do autodiagnozy firm w zakresie zarządzania różnorodnością. Współautorka publikacji: "Biała księga zasady partnerstwa we wdrażaniu Funduszy Europejskich w Polsce" (Warszawa 2014).

  • dr Aleksandra Nowak-Gruca

    dr Aleksandra Nowak-Gruca

    Doktor nauk prawnych, rzecznik patentowy, adiunkt w Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie. Specjalista z zakresu prawa własności intelektualnej oraz zarządzania wiedzą. Prowadzi wykłady dla aplikantów, prelekcje oraz szkolenia dla instytucji i biznesu. Autorka licznych publikacji naukowych i popularnych w dziedzinie ochrony własności intelektualnej.

  1. Seminaria odbywają się w ramach Projektu „Wzornictwo – Biznes – Zysk” (nr umowy o dofinansowanie POIG.05.02.00-00-001/14) realizowanego w okresie od 1 czerwca 2014 do 31 grudnia 2015 przez Organizatora w siedzibie Instytutu Wzornictwa Przemysłowego Sp. z o.o., przy ul. Świętojerskiej 5/7 w Warszawie.

  2. Udział w Seminariach Wzornictwo – Biznes – Zysk jest bezpłatny; Organizator zapewnia materiały informacyjne oraz poczęstunek; Organizator nie pokrywa kosztów podróży i noclegów Uczestników. 

  3. Warunkiem udziału w Seminariach Wzornictwo – Biznes – Zysk jest dokonanie rejestracji za pośrednictwem strony internetowej www.projekt-wbz.com.pl

  4. Liczba miejsc jest ograniczona; o przyjęciu zgłoszenia decyduje kolejność. 

  5. Wypełnienie formularza elektronicznego na stronie internetowej nie jest równoznaczne z rezerwacją miejsca. 

  6. Szczegółowy przebieg zapisów na Seminaria WBZ:

a)    w czasie realizacji projektu WBZ, na stronie internetowej www.projekt-wbz.com.pl na bieżąco podawane będą informacje o terminach rozpoczęcia rekrutacji na kolejne Seminaria, tj. o terminach udostępniania elektronicznego formularza rezerwacji miejsca;

b)   o przyjęciu rezerwacji decyduje kolejność zgłoszeń; po wypełnieniu i wysłaniu formularza elektronicznego, na podany adres e-mail wysłana zostanie informacja o dalszym postępowaniu w rejestracji wraz z plikiem PDF formularza rejestracyjnego, który należy wydrukować i podpisać, a następnie jego skan odesłać w ciągu 3 dni roboczych na adres e-mail: seminaria@projekt-wbz.com.pl lub faksem na numer: + 48 22 831 64 78;

c)    w przypadku nieodesłania podpisanego formularza rejestracyjnego w podanym terminie Organizator nie gwarantuje możliwości udziału w  danym Seminarium; miejsca osób, które nie odesłały formularza rejestracyjnego, zajmują kolejne osoby z listy rezerwowej;

d)   po otrzymaniu przez Organizatora podpisanego formularza zgłoszeniowego, z Uczestnikiem kontaktuje się Konsultant ds. Obsługi Klienta Seminariów WBZ, który potwierdza obecność na liście Uczestników i przekazuje wstępne informacje organizacyjne bądź informuje (w przypadku wyczerpania limitu dostępnych miejsc) o zakwalifikowaniu na listę rezerwową;

e)    Uczestnik może wycofać swój udział drogą pisemną, e-mailem na adres: seminaria@projekt-wbz.com.pl najpóźniej na 10 dni roboczych przed terminem danego Seminarium; rezygnacja z udziału w terminie krótszym niż 10 dni roboczych wiąże się z koniecznością wyznaczenia zastępstwa, tj. wskazania drogą pisemną danych osoby, która weźmie udział w Seminarium w miejsce rezygnującego Uczestnika.

  1. Prawa i obowiązki Organizatora:

a)    Organizator zapewnia:

- odpowiednie pomieszczenie z zapleczem technicznym do przeprowadzenia Seminariów;

- materiały informacyjne;

- kadrę prelegentów o odpowiedniej wiedzy i kwalifikacjach;

- lunch i poczęstunek kawowy dla Uczestników;

b)    Organizator Seminariów nie zapewnia miejsc noclegowych Uczestnikom Seminariów oraz nie ponosi kosztów dojazdu na miejsce organizacji Seminariów;

c)   Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania Seminariów oraz do zmian w programie;

d)    w przypadku odwołania danego Seminarium, Organizator niezwłocznie poinformuje Uczestników o przyczynach jego odwołania;

e)    Organizator zobowiązany jest do informowania o przełożeniu zajęć z przyczyn losowych lub organizacyjnych oraz do wyznaczenia nowego terminu danego Seminarium.

  1. Zobowiązania Uczestników:

a)    Uczestnik zobowiązuje się do:

- obecności na zajęciach i podpisania listy obecności;

- wypełnienia ankiet ewaluacyjnych opracowanych przez Organizatora Seminariów;

b)   w przypadku rezygnacji Uczestnika z udziału w Seminarium na mniej niż 10 dni roboczych przed jego rozpoczęciem, Uczestnik zobowiązany jest do ustanowienia zastępstwa, tj. do wskazania danych osoby, która weźmie udział w Seminarium w miejsce rezygnującego Uczestnika; rezygnacja i ustanowienie zastępstwa  odbywa się tylko i wyłącznie na podstawie pisemnego oświadczenia;

c)   udział w  Seminarium oznacza wyrażenie przez Uczestnika zgody na nieodpłatne utrwalenie wizerunku, a także na jego rozpowszechnianie bez ograniczeń terytorialnych i czasowych, w szczególności poprzez umieszczanie fotografii, filmów i nagrań dźwiękowych  w celach dokumentacyjnych, informacyjnych, edukacyjnych i promocyjno-marketingowych, np. w serwisach internetowych, w publikacjach, prospektach, katalogach, a także w publikacjach i serwisach osób trzecich, z zastrzeżeniem, że przedmiotowe fotografie i filmy w publikacjach osób trzecich mogą jedynie ilustrować projekt Wzornictwo – Biznes – Zysk oraz inne działania IWP związane ze wzornictwem, a ich wykorzystywanie w innym kontekście nie jest dozwolone. Uczestnicy przyjmują do wiadomości, że z tytułu jego użycia nie przysługują im jakiekolwiek roszczenia, w szczególności prawo do wynagrodzenia.

  1. W przypadku dodatkowych pytań prosimy o kontakt pod adresem: seminaria@projekt-wbz.com.pl lub telefonicznie: +48 22 860 04 00.

PODSUMOWANIE

III Seminarium odbyło się 6 października 2015 r. w ramach projektu Wzornictwo-Biznes –Zysk. Poświęcone było obecnym realiom i nadchodzących zmianom w podejściu do projektowania przestrzeni publicznej, nowym szansom biznesowym dla polskich producentów i wpływowi zmian społecznych na wyzwania projektowe.

Podczas Seminarium postawiliśmy kilka kluczowych pytań dotyczących aspektów projektowych, społecznych i ekonomicznych kreowania przestrzeni publicznej, które nie mimo, że nie wyczerpują tematu, rzucają jednak światło na aktualne dylematy min.: jak mądrze wykorzystać i dobrze projektować przestrzeń publiczną oraz jakie są nowe i przyszłe potrzeby jej użytkowników?

Z całego wachlarza zagadnień związanych z przestrzenią publiczną, poruszyliśmy te rozumiane, jako wyzwania architektoniczne, projektowe, wzornicze oraz te traktujące przestrzeń publiczną jako obszar rozwoju oferty firm produkcyjnych i umiejętności projektantów w nadążaniu za dynamicznie zmieniającymi się trendami i potrzebami użytkowników.

Odpowiedni dobór panelistów reprezentujących głosy urbanistów, projektantów, architektów i przedsiębiorców oraz przedstawicieli administracji, umożliwił nadanie dyskusji szerokiego kontekstu od zagadnień dotyczących projektowania zorientowanego na użytkownika, poprzez nowe funkcje przestrzeni publicznej, aż po względy rynkowe dotyczące dynamiki budowania oferty handlowej producentów małej architektury i mebli miejskich w nadążaniu za trendami.

Znakomita większość ankietowych uczestników seminarium oceniła najwyżej merytorykę spotkania, a w uzyskanych komentarzach czytamy:

poruszono tematy aktualne, wymagające dyskusji będącej dobrym motywatorem zmian

podział na panele, różnorodność gości, wysoki poziom merytoryczny zagadnień, o których nie mówi się zbyt często w ciekawym kontekście”
dyskusja pozwala na poruszanie wielu tematów na raz, otwiera pole do własnych przemyśleń”

 


W ocenie uczestników na najwyższe noty zasługiwał również poziom przygotowania i moderowania samej dyskusji przez moderatorów. Nasi słuchacze docenili również i tym razem przydatność zawodową treści oraz możliwość zadawania pytań i otwartość panelistów do odpowiedzi na pytania publiczności.

Ważnym punktem wydarzenia było wystąpienie gościa zagranicznego – specjalistki w zakresie innowacji i aplikowania trendów w proces tworzenia nowych produktów i usług – Delii Dumitrescu reprezentującej firmę Trendwatching.com, podczas której zaprezentowała jeszcze inny, prócz projektowego - socjologiczny kontekst podejścia do przestrzeni publicznej, jako miejsca niezliczonej liczby interakcji między jej codziennymi użytkownikami.

Na podstawie przedstawionych studiów przypadków ze światowych rynków i omawianych trendów wielu z uczestników oceniło poznane treści jako inspirujące i przyszłościowe w kontekście kierunków zmian w ich myśleniu o przestrzeni publicznej. Wystąpienie Gościa specjalnego zawierało w sobie również element interaktywny, który zaangażował wszystkich uczestników w krótki dialog między sobą na temat ich własnych obserwacji i doświadczeń w korzystaniu z przestrzeni publicznej. Dynamika tej prezentacji i poziom zawartych treści zebrała wiele pochlebnych opinii, choć nie brakowało również w komentarzach wyrazów niedosytu spotkania i możliwości dłuższej rozmowy z naszym gościem.

Po raz kolejny seminarium spełniło swoją rolę zarówno w kontekście popularyzacji wiedzy na temat kierunku rozwoju myślenia o wzornictwie, jego znaczenia w wymiarze biznesowym i społecznym. Seminarium było miejscem prezentacji i wymiany wielu opinii i doświadczeń specjalistów reprezentujących środowiska projektowe i przedsiębiorców. Rzuciło także światło na perspektywy rozwoju między innymi dla dużych, małych i średnich przedsiębiorców. Dla uczestniczących w wydarzeniu projektantów i studentów było ono, jak czytamy w ankietach, wartościowym spotkaniem z doświadczonymi praktykami w swoich dziedzinach, stanowiące otwarte pole do własnych przemyśleń.

Kontakt: Telefon: +48228600400
E-mail: seminaria@projekt-wbz.com.pl