1. seminarium WBZ "Przemieszczajmy się! Trendy w projektowaniu komfortu podróży"

1. seminarium WBZ "Przemieszczajmy się! Trendy w projektowaniu komfortu podróży"
  • Warszawa siedziba Instytutu Wzornictwa Przemysłowego
  • 12.03.2015 10.00-15.00
  • Seminaria Kontakt: Telefon: +48228600400
    E-mail: seminaria@projekt-wbz.com.pl
  • bezpłatne Organizator nie pokrywa kosztów dojazdu i noclegu

Seminarium "Przemieszczajmy się! Trendy w projektowaniu komfortu podróży" poświęcone będzie specyfice relacji producent – projektant – użytkownik na przykładzie środków transportu, w kontekście zmieniających się trendów w postrzeganiu komfortu podróży.

Miejskie środki transportu publicznego i prywatnego, ich innowacyjne alternatywy oraz powstające udogodnienia infrastrukturalne w przestrzeni publicznej stanowią świadectwo zmieniającego się sposobu postrzegania komfortu podróżowania i przemieszczania się. Zmiany widoczne są także w dynamicznie rozwijającym się pakiecie usług zintegrowanych z pojazdami miejskimi. Usługi te, tworzone w odpowiedzi na nowe potrzeby użytkowników przestrzeni publicznej, wpływają zarówno na pozycjonowanie środków transportu, jak i na priorytety rozwiązań w zakresie inwestycji publicznych.

Sukces i wysoka pozycja rynkowa producentów i usługodawców, mierzone również unikalnością rozwiązań projektowych, są więc uzależnione od umiejętności zbadania i właściwego zareagowania na oczekiwania odbiorców.

W toku trzech panelowych dyskusji, producenci, projektanci, znawcy prawa oraz przedstawiciele administracji publicznej poszukiwać będą odpowiedzi na następujące pytania:

  • jak pogodzić przetargową „walkę na ceny” z wzrastającymi oczekiwaniami użytkowników?
  • czy zwiększanie komfortu podróży się opłaca?
  • jakie są trendy w rozwoju infrastruktury transportu i komunikacji w kontekście projektowania przestrzeni publicznej?
  • jak projektuje się usługi w obszarze komunikacji miejskiej?
  • dlaczego alternatywne środki transportu miejskiego są tak ważne dla gospodarki?
  • jakie są trendy w projektowaniu pojazdów miejskich (PRT – Personal Rapid Transport)?
  • jak prawnie chronić nowe, futurystyczne rozwiązania w obszarze produktów i usług transportowych?

 

Fotorelacja z Seminarium "Przemieszczajmy się!" >>

Wywiady z panelistami Seminarium "Przemieszczajmy się!" >>

 

Program Seminarium

9.30 - 10.00      Rejestracja uczestników

10.00 – 10.45    Powitanie

10.45 - 11.30      Wystąpienie gościa zagranicznego

Jens Timmich,  główny projektant w Solaris Bus & Coach S.A., Partner w studio projektowym FT w Berlinie

Trendy w projektowaniu komfortu podróży z perspektywy doświadczeń uznanego projektanta wzornictwa przemysłowego

11.30 – 12.00    Przerwa kawowa

12.00 - 12.45      Panel dyskusyjny 1. 

Standardy w projektowaniu publicznych środków transportu. Realia przetargów a wzrastające oczekiwania użytkowników.

Uczestnicy panelu:

  • Bartosz Piotrowski – projektant wzornictwa przemysłowego, szef zespołu wzornictwa firmy PESA Bydgoszcz SA
  • Dariusz Michalak – wiceprezes zarządu Solaris Bus & Coach SA
  • Jens Timmich – główny projektant w Solaris Bus & Coach SA, Partner w studio projektowym FT w Berlinie
  • Dariusz Koba – niezależny ekspert w zakresie zamówień publicznych, Koba Consulting Group

 
12.45 - 13.30      Panel dyskusyjny 2. 

Trendy w rozwoju infrastruktury komunikacji. Projektowanie usług w przestrzeni publicznej

Uczestnicy panelu:

  • Tomasz Wojtkiewicz – prezes zarządu, Nextbike Polska Sp. z o.o.
  • Łukasz Puchalski – dyrektor pionu inwestycji Zarządu Transportu Miejskiego w Warszawie, pełnomocnik prezydenta m.st. Warszawy ds. komunikacji rowerowej,
  • Jerzy Obrębski – członek zarządu, dyrektor przewozów, Szybka Kolej Miejska Sp. z  o.o.
  • Krzysztof Chróścielewski – projektant wzornictwa przemysłowego, Autorskie Studio Projektowe i Kossak.pl

 

13.30 - 14.15      Panel dyskusyjny 3. 

Alternatywne środki transportu miejskiego. Aspekty społeczne, rynkowe  i projektowe.

Uczestnicy panelu:

  • Andrzej Żuczkowski – wiceprezes, dyrektor kreatywny, Engineo Sp. z o.o.
  • Beata Paszke Sobolewska – prezes zarządu, Torqway Sp. z o.o.
  • Grzegorz Bargielski – właściciel, Geobike Sp. z o.o.
  • Stanisław Dojs – PR manager, Volvo Car Poland Sp. z o.o.
  • Krzysztof Kossak – projektant wzornictwa przemysłowego, Kossak.pl

 

14.15 – 15.00    Lunch

15.00 - …    Rozmowy kuluarowe

 

Moderatorzy:

  • prof. dr hab. Marek Adamczewski – projektant wzornictwa przemysłowego, maradDesign, koordynator projektu WBZ
  • Piotr Chęciński – redaktor TVP INFO Telewizja Polska SA

Pozostali uczestnicy paneli (wsparcie merytoryczne):

  • dr Aleksandra Nowak-Gruca - rzecznik patentowy, specjalista z zakresu prawa własności intelektualnej oraz zarządzania wiedzą
  • Marzena Chmielewska - Dyrektor Departamentu Funduszy Europejskich Konfederacji Lewiatan, specjalista od pozyskiwania funduszy unijnych

 

  • Grzegorz Bargielski

    Grzegorz Bargielski

    GEOBIKE, Właściciel

    Doświadczony przedsiębiorca z 25 letnim stażem. Założyciel firm zajmujących się budownictwem specjalistycznym związanym ze sportem. Stworzone przez niego firmy były liderami w tej dziedzinie na polskim rynku. Przez wiele lat działalności wypromował całą gamę innowacyjnych rozwiązań stosowanych na boiskach i bieżniach całego kraju, takich jak sztuczna trawa zastosowana do uprawiania piłki nożnej, czy cała gama nawierzchni poliuretanowych stosowanych na bieżniach lekkoatletycznych. W 2012 roku założył firmę GEOBIKE produkującej rowery elektryczne, jedną z pierwszych na polskim rynku. Innowacyjne technologie służące zdrowemu i ekologicznemu trybowi życia to jego konik i biznesowy sposób na budowę firmy. Od 2013 roku GEOBIKE produkuje rowery wspomagane elektrycznie wprowadzając na rynek na początku 3 modele, potem w 2014 roku kolejnych 6. W obecnym roku oferta firmy to już 20 modeli rowerów z elektrycznym wspomaganiem. Kilka z modeli zostało nagrodzonych podczas największych polskich targów rowerowych w Kielcach za innowacyjność i design.

  • dr hab. Krzysztof Chróścielewski

    dr hab. Krzysztof Chróścielewski

    Kossak.pl / Autorskie Studio Projektowe, Projektant

    Kierownik Katedry Wzornictwa łódzkiej ASP oraz Sekretarz Generalny Stowarzyszenia Projektantów Form Przemysłowych. Od 19 lat czynny projektant wzornictwa przemysłowego. Swoją działalność realizuje w ramach Autorskiego Studia Projektowego. W sumie zaprojektował ponad 200 produktów, systemów komunikacji wizualnej, opakowań, grafiki użytkowej, wnętrz, wystaw i stoisk targowych – większość z nich została zrealizowana oraz wdrożona do produkcji i znajduje się aktualnie na rynku. Juror w krajowych konkursach wzorniczych, projektowych i architektonicznych. Jego publikacje dotyczące wzornictwa ukazywały się na łamach czasopism 2+3D, PRO-kreacja, Puls Biznesu oraz Wprost. Współpracował z polskimi i zagranicznymi markami, takimi jak: Amica Wronki, Zelmer, Niewiadów, Cersanit, Łucznik, Bester, Konex, Steca, ETA, Behr, Recalart, Elcamp, Common.

  • Stanisław Dojs

    Stanisław Dojs

    Volvo Car Poland, Rzecznik prasowy

    Rzecznik prasowy Volvo Car Poland odpowiedzialny za wszelkie działania media relations i biuro prasowe. Uczestniczył w licznych prezentacjach systemów bezpieczeństwa i testów zderzeniowych. Miał okazję testować pojazdy jeżdżące bez udziału kierowcy i sprawdzić działanie prototypowych technologii motoryzacyjnych, które będą wdrożone dopiero za kilka lat. W przeszłości związany także z branżą elektronicznego poboru opłat i telematyką transportu. Ukończył Instytut Edukacji medialnej i dziennikarstwa na Uniwersytecie kard. Stefana Wyszyńskiego.

  • Dariusz Koba

    Dariusz Koba

    Koba Consulting Group

    Prawnik, absolwent Instytutu Profilaktyki Społecznej i Resocjalizacji Uniwersytetu Warszawskiego, Krajowej Szkoły Administracji Publicznej oraz Europejskiej Wyższej Szkoły Prawa i Administracji w Warszawie. Jako pierwszy (w 1995 r.) Dyrektor Zespołu Szkoleń i Promocji Urzędu Zamówień Publicznych był odpowiedzialny za przygotowanie programów szkoleń, materiałów szkoleniowych i podręczników, organizowanie i prowadzenie szkoleń dla trenerów i arbitrów, koordynowanie pracy trenerów i instytucji szkoleniowych. Były ekspert ds. zamówień publicznych w Gminie Warszawa Centrum. Współzałożyciel, członek zarządu (w ostatnich latach prezes) spółek: Centrum Zamówień Publicznych oraz Forum Edukacyjne Centrum Zamówień Publicznych. Od kwietnia 2014 r. niezależny ekspert. Od 20 lat doradza i prowadzi szkolenia w zakresie szeroko rozumianej problematyki zamówień publicznych. Uczestniczył w wielu niestandardowych postępowaniach, opracował dziesiątki specyfikacji, regulaminów, analiz, napisał setki opinii, uczestniczył w dziesiątkach arbitraży itd., itp. Przeprowadził kilkaset szkoleń, w których udział wzięło ponad 10 tysięcy osób.

  • dr inż. Dariusz Michalak

    dr inż. Dariusz Michalak

    Solaris Bus & Coach S.A., Wiceprezes Zarządu

    Dr inż. Dariusz Michalak pełni funkcję Wiceprezesa Zarządu Solaris Bus & Coach S.A. a także odpowiada za obszar Badań i Rozwoju oraz Zapewnienia Jakości. W 1993 roku ukończył studia na Politechnice Poznańskiej na Wydziale Maszyn Roboczych i Pojazdów. W latach 1993 – 1998 był pracownikiem naukowo-dydaktycznym tej uczelni w Instytucie Samochodów i Ciągników. Z firmą Solaris związany od 1998 roku. Karierę rozpoczynał od stanowiska Konstruktora Nadwozi w Biurze Technicznym. W 2006 roku objął stanowisko Dyrektora Biura Technicznego. W Zarządzie Solaris Bus & Coach S.A. zasiada od 1 sierpnia 2012 roku.

  • Jerzy Obrębski

    Jerzy Obrębski

    Szybka Kolej Miejska w Warszawie, Członek Zarządu SKM Sp. z o.o.

    Absolwent Wydziału Mechanicznego Politechniki Warszawskiej. Od początku drogi zawodowej związany z komunikacją miejską Warszawy: Miejskimi Zakładami Komunikacyjnymi i Metrem Warszawskim. Odpowiadał w nich za naprawę i utrzymanie taboru oraz zaplecza technicznego. Od chwili powstania Szybkiej Kolei Miejskiej – od 2005 roku - członek jej zarządu. Obecnie nadzoruje organizacją kolejowych przewozów pasażerskich.

  • Beata Paszke-Sobolewska

    Beata Paszke-Sobolewska

    Torqway Sp. z o.o., Prezes Zarządu

    Absolwent Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu. Ukończyła Studia Podyplomowe z Prawa Podatkowego na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu oraz Studia Podyplomowe na Wydziale Budownictwa i Inżynierii Środowiska Politechniki Poznańskiej, specjalizacja- budownictwo pasywne. 21 lat pracy zawodowej, 18 lat doświadczenia w prowadzeniu spółek. W latach 1994-1999 Specjalista ds. Importu w Toruńskich Zakładach Materiałów Opatrunkowych S.A. W latach 1999-2009 Prezes Zarządu Intelink Sp. z o.o. W latach 2000-2003 Członek Rady Nadzorczej MPO Sp. z o.o. w Toruniu. Od 2009 r. Prezes Zarządu Metallink Sp. z o.o. spółki zajmującej się budową urządzeń mechanicznych. Ambasador Przedsiębiorczości Kobiet- Polskiej Sieci Ambasadorów Kobiet. Prezes Zarządu Torqway Sp. z o.o.

  • dr Bartosz Piotrowski

    dr Bartosz Piotrowski

    PESA Bydgoszcz SA, Główny Projektant Wzornictwa i szef zespołu projektantów PESA

    W latach 1994–1998 studiował na Wydziale Wzornictwa Przemysłowego Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie. Dyplom otrzymał w 2006 roku na Wydziale Architektury i Wzornictwa Przemysłowego Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku, gdzie obronił doktorat w 2010 roku. Od 2005 roku zatrudniony w Pesa SA, jako Główny Projektant Wzornictwa, Dział Badań i Rozwoju PESA Bydgoszcz SA, Pracownia Projektowania Produktu, Zakład Wzornictwa UTP Bydgoszcz. Szef wewnętrznego zespołu projektantów MR/PESA. Stworzył ponad tuzin projektów kolejowych pojazdów. Autor linii produktów: tramwaje: SWING, JAZZ, FOKSTROT, KRAKOWIAK, pociągi: ELF, ACATUS 2, ACATUS +, LINK, 611M, 630M, GAMA (lokomotywa). Od 2010 roku wykłada na Wydziale Inżynierii Mechanicznej Uniwersytetu Technologiczno-Przyrodniczego w Bydgoszczy. Z Kamilą Kamińską prowadzi Circle Studio Projektowe. Nagrody: DESIGNER ROKU 2006 i 2014, WZÓR ROKU 2013, DOBRY WZÓR 2006 i 2013.

  • Łukasz Puchalski

    Łukasz Puchalski

    Zarząd Transportu Miejskiego, Dyrektor Pionu Inwestycji

    Od 2007 roku w Zarządzie Transportu Miejskiego. Aktualnie na stanowisku Dyrektora Pionu Inwestycji. Odpowiedzialny m.in. za realizację i utrzymanie węzłów komunikacyjnych, parkingów Parkuj i Jedź oraz budowę II linii metra. Od 2012 roku Pełnomocnik Prezydenta m.st. Warszawy ds. komunikacji rowerowej poświęcający resztki wolnego czasu systemowi Veturilo, rozbudowie infrastruktury rowerowej oraz na przekonywaniu, że mieszkańcy nie dzielą się na kierowców, pasażerów i rowerzystów. Absolwent Wyższej Szkoły Humanistycznej w Pułtusku i Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Z wykształcenia pracownik administracji publicznej, zarządca nieruchomości oraz specjalista ds. funduszy unijnych.

  • Jens Timmich

    Jens Timmich

    studioFT, SOLARIS Bus & Coach, Szef Działu Wzornictwa w SOLARIS

    Współtwórca wzornictwa pojazdów firmy SOLARIS Bus & Coach. Projektant wzornictwa przemysłowego ur. w 1964 roku w Niemczech. Ukończył studia na University of Art and Design, Halle - Burg Giebichenstein (1990) oraz studia podyplomowe w zakresie CAD technologies in the design process (1992) przy Institute of Computer, Art & Design w Halle. W początku lat 90. specjalizuje się w projektowaniu środków transportu, w latach 1992 - 2000 głównie transportu kolejowego. W 1992 roku założył studio projektowe Fisch & Vogel Design w Berlinie, w którym pełnił funkcję Partnera i Dyrektora Zarządzającego. W 2000 studio przekształciło się w Studio FT z prof. Lutz Fügener jako Partnerem. Od 2011 roku Szef Działu Wzornictwa w firmie SOLARIS Bus & Coach. Autor projektów wszystkich produktów marki SOLARIS Bus & Coach. Na jego dorobek składa się również członkostwo w zespole projektowym S-Bahn Berlin Project, różnorodne projekty wzornicze tramwajów, dwupokładowych pociągów oraz kolei podmiejskiej BOMBARDIER. Autor projektu samochodu sportowego Melkus RS 2000 (wspólnie z prof. Lutz Fügener). Projektant trzykołowego samochodu e-car TW4XP oraz TWIKE 3.

  • Tomasz Wojtkiewicz

    Tomasz Wojtkiewicz

    Nextbike Polska sp. z o.o., Prezes Zarządu

    Absolwent studiów Executive MBA w Programie Aalto University School of Economics oraz Strategic Leadership Academy w Canadian International Management Institute, Certified Associate in Project Management. Ukończył Filologię Germańską i Stosunki Międzynarodowe ze specjalizacją Handel Zagraniczny na Uniwersytecie Wrocławskim; uczestnik rządowego stypendium DAAD na Technische Universität Dresden. W latach 2009-2011 Dyrektor Operacyjny Aquaparku we Wrocławiu oraz konsultant przy inwestycjach austriackiej grupy VAMED w Polsce. W latach 2005-2006 współpracował z General Motors na terenie Europy. W latach 2003-2004 asystent w biurze Prezesa Izby Handlu West Los Angeles. Prywatnie muzykuje oraz interesuje się nowoczesną architekturą; od 2001 roku współzałożyciel Studenckiego Teatru Korba funkcjonującego we Wrocławiu, były zawodnik Zastalu Zielona Góra, odbył liczne podróże po świecie m.in. 3 miesięczną podróż z plecakiem po Indiach, Pakistanie i Nepalu oraz 6 miesięczną podróż po Ameryce Południowej; w latach 2006-2009 właściciel restauracji odNOVA we Wrocławiu, kolekcjoner win.

  • Andrzej Żuczkowski

    Andrzej Żuczkowski

    ENGINEO, Wiceprezes, dyrektor kreatywny

    Projektant wzornictwa przemysłowego. Studiował na ASP we Wrocławiu na Wydziale Architektury Wnętrz i Wzornictwa Przemysłowego. Dyplom uzyskał w 2005 roku w Pracowni Projektowania Środków Transportu. Od wielu lat zajmuje się projektowaniem w branży rowerowej. W latach 2006 – 2012 był członkiem zespołu projektowego w firmie KROSS na stanowisku projektanta. Od 2013 jako dyrektor kreatywny kieruje Działem Design w firmie Engineo. Współtworzył projekty rowerów pokazywanych i nagradzanych na wielu targach i wystawach w kraju i zagranicą. Wśród najważniejszych to: Wystawa Polskiego Wzornictwa Przemysłowego DESIGN.PL, konkurs DOBRY WZÓR, targi EUROBIKE.

  • Marzena Chmielewska

    Marzena Chmielewska

    Konfederacja Lewiatan

    Dyrektor Departamentu Funduszy Europejskich Konfederacji Lewiatan, specjalista od pozyskiwania funduszy unijnych.

  • Krzysztof Kossak

    Krzysztof Kossak

    Kossak.pl, wzornictwo przemysłowe

    Projektant wzornictwa. Absolwent Architektury na Politechnice Śląskiej oraz Wzornictwa na Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku. Od 2004 roku zajmuje się projektowaniem wystaw i produktów – od seryjnie produkowanych przedmiotów codziennego użytku po środki transportu. Na koncie ma około 20 wdrożonych produktów dla takich klientów jak: Pesa, MaGa, WebTalk, Elgotech, Centrum Hewelianum, Vector. Wśród najważniejszych projektów można wymienić zegarek męski, krajalnice gastronomiczną, szatkownice do warzyw, kask rowerowy, przedłużacz listwowy, kabinę maszynisty wraz z pulpitem sterowniczym pociągu inspekcyjnego, operatorską stację czołową oraz wystawy edukacyjne.

  • dr Aleksandra Nowak-Gruca

    dr Aleksandra Nowak-Gruca

    Doktor nauk prawnych, rzecznik patentowy, adiunkt w Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie. Specjalista z zakresu prawa własności intelektualnej oraz zarządzania wiedzą. Prowadzi wykłady dla aplikantów, prelekcje oraz szkolenia dla instytucji i biznesu. Autorka licznych publikacji naukowych i popularnych w dziedzinie ochrony własności intelektualnej.

  1. Seminaria odbywają się w ramach Projektu „Wzornictwo – Biznes – Zysk” (nr umowy o dofinansowanie POIG.05.02.00-00-001/14) realizowanego w okresie od 1 czerwca 2014 do 31 grudnia 2015 przez Organizatora w siedzibie Instytutu Wzornictwa Przemysłowego Sp. z o.o., przy ul. Świętojerskiej 5/7 w Warszawie.

  2. Udział w Seminariach Wzornictwo – Biznes – Zysk jest bezpłatny; Organizator zapewnia materiały informacyjne oraz poczęstunek; Organizator nie pokrywa kosztów podróży i noclegów Uczestników. 

  3. Warunkiem udziału w Seminariach Wzornictwo – Biznes – Zysk jest dokonanie rejestracji za pośrednictwem strony internetowej www.projekt-wbz.com.pl

  4. Liczba miejsc jest ograniczona; o przyjęciu zgłoszenia decyduje kolejność. 

  5. Wypełnienie formularza elektronicznego na stronie internetowej nie jest równoznaczne z rezerwacją miejsca. 

  6. Szczegółowy przebieg zapisów na Seminaria WBZ:

a)    w czasie realizacji projektu WBZ, na stronie internetowej www.projekt-wbz.com.pl na bieżąco podawane będą informacje o terminach rozpoczęcia rekrutacji na kolejne Seminaria, tj. o terminach udostępniania elektronicznego formularza rezerwacji miejsca;

b)   o przyjęciu rezerwacji decyduje kolejność zgłoszeń; po wypełnieniu i wysłaniu formularza elektronicznego, na podany adres e-mail wysłana zostanie informacja o dalszym postępowaniu w rejestracji wraz z plikiem PDF formularza rejestracyjnego, który należy wydrukować i podpisać, a następnie jego skan odesłać w ciągu 3 dni roboczych na adres e-mail: seminaria@projekt-wbz.com.pl lub faksem na numer: + 48 22 831 64 78;

c)    w przypadku nieodesłania podpisanego formularza rejestracyjnego w podanym terminie Organizator nie gwarantuje możliwości udziału w  danym Seminarium; miejsca osób, które nie odesłały formularza rejestracyjnego, zajmują kolejne osoby z listy rezerwowej;

d)   po otrzymaniu przez Organizatora podpisanego formularza zgłoszeniowego, z Uczestnikiem kontaktuje się Konsultant ds. Obsługi Klienta Seminariów WBZ, który potwierdza obecność na liście Uczestników i przekazuje wstępne informacje organizacyjne bądź informuje (w przypadku wyczerpania limitu dostępnych miejsc) o zakwalifikowaniu na listę rezerwową;

e)    Uczestnik może wycofać swój udział drogą pisemną, e-mailem na adres: seminaria@projekt-wbz.com.pl najpóźniej na 10 dni roboczych przed terminem danego Seminarium; rezygnacja z udziału w terminie krótszym niż 10 dni roboczych wiąże się z koniecznością wyznaczenia zastępstwa, tj. wskazania drogą pisemną danych osoby, która weźmie udział w Seminarium w miejsce rezygnującego Uczestnika.

  1. Prawa i obowiązki Organizatora:

a)    Organizator zapewnia:

- odpowiednie pomieszczenie z zapleczem technicznym do przeprowadzenia Seminariów;

- materiały informacyjne;

- kadrę prelegentów o odpowiedniej wiedzy i kwalifikacjach;

- lunch i poczęstunek kawowy dla Uczestników;

b)    Organizator Seminariów nie zapewnia miejsc noclegowych Uczestnikom Seminariów oraz nie ponosi kosztów dojazdu na miejsce organizacji Seminariów;

c)   Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania Seminariów oraz do zmian w programie;

d)    w przypadku odwołania danego Seminarium, Organizator niezwłocznie poinformuje Uczestników o przyczynach jego odwołania;

e)    Organizator zobowiązany jest do informowania o przełożeniu zajęć z przyczyn losowych lub organizacyjnych oraz do wyznaczenia nowego terminu danego Seminarium.

  1. Zobowiązania Uczestników:

a)    Uczestnik zobowiązuje się do:

- obecności na zajęciach i podpisania listy obecności;

- wypełnienia ankiet ewaluacyjnych opracowanych przez Organizatora Seminariów;

b)   w przypadku rezygnacji Uczestnika z udziału w Seminarium na mniej niż 10 dni roboczych przed jego rozpoczęciem, Uczestnik zobowiązany jest do ustanowienia zastępstwa, tj. do wskazania danych osoby, która weźmie udział w Seminarium w miejsce rezygnującego Uczestnika; rezygnacja i ustanowienie zastępstwa  odbywa się tylko i wyłącznie na podstawie pisemnego oświadczenia;

c)   udział w  Seminarium oznacza wyrażenie przez Uczestnika zgody na nieodpłatne utrwalenie wizerunku, a także na jego rozpowszechnianie bez ograniczeń terytorialnych i czasowych, w szczególności poprzez umieszczanie fotografii, filmów i nagrań dźwiękowych  w celach dokumentacyjnych, informacyjnych, edukacyjnych i promocyjno-marketingowych, np. w serwisach internetowych, w publikacjach, prospektach, katalogach, a także w publikacjach i serwisach osób trzecich, z zastrzeżeniem, że przedmiotowe fotografie i filmy w publikacjach osób trzecich mogą jedynie ilustrować projekt Wzornictwo – Biznes – Zysk oraz inne działania IWP związane ze wzornictwem, a ich wykorzystywanie w innym kontekście nie jest dozwolone. Uczestnicy przyjmują do wiadomości, że z tytułu jego użycia nie przysługują im jakiekolwiek roszczenia, w szczególności prawo do wynagrodzenia.

  1. W przypadku dodatkowych pytań prosimy o kontakt pod adresem: seminaria@projekt-wbz.com.pl lub telefonicznie: +48 22 860 04 00.

 

12 marca odbyło się w siedzibie IWP pierwsze seminarium projektu WZB. Tematem przewodnim wydarzenia był zmieniający się sposób postrzegania komfortu podróży. Posłużył jako punkt wyjścia do dyskusji o specyfice relacji producent – projektant – użytkownik na przykładzie środków transportu.

Ponad 170 uczestników wydarzenia wysłuchało lub aktywnie włączyło się do eksperckiej dyskusji panelowej. Moderatorem seminarium prof. Marek Adamczewski – koordynator merytoryczny projektu WBZ, uznany projektant wzornictwa przemysłowego oraz Piotr Chęciński – redaktor TVP Info, Telewizji Polskiej SA. Trzy główne obszary tematyczne poświęcone były publicznym środkom transportu, infrastrukturze komunikacji oraz alternatywnym środkom transportu miejskiego.

Zaproszeni paneliści – kadra zarządzająca firm z obszaru komunikacji i transportu, cenieni projektanci wzornictwa z doświadczeniem w projektowaniu środków transportu, przedstawiciele administracji publicznej oraz eksperci w zakresie zamówień publicznych, finansowania unijnego i prawa – odpowiadali na pytania moderatorów, dotyczące najbardziej problematycznych i aktualnych zagadnień z zakresu merytorycznego seminarium, w tym m.in.:

  • Jak zmieniło się na przestrzeni ostatnich lat postrzeganie komfortu w publicznych środkach komunikacji?
  • Jakie znane potrzeby pasażerów najtrudniej jest uwzględnić w pojazdach komunikacji publicznej, bądź nie uwzględnia się ich w ogóle?
  • Dlaczego zamawiający nie stosują w przetargach innych kryteriów niż kryterium ceny?
  • Czy da się wycenić komfort pasażera?
  • Jakie zmiany zaszły na przestrzeni ostatnich lat w postrzeganiu infrastruktury komunikacji i transportu?
  • Jakie wyzwania stoją aktualnie przed projektantami usług komunikacyjnych?
  • Czy lepiej mieć własny środek transportu czy korzystać z usługi jego współdzielenia?
  • Jak chronić prawnie innowacyjne rozwiązania w dziedzinie projektowania i wdrażania alternatywnych środków transportu?

Pomimo poświęcenia całego czasu wydarzenia na dyskusję, uczestnicy (w ankietach oceniających seminarium) podkreślali niedosyt, wynikający z niemożności zadania wszystkich pytań zaproszonym panelistom. Fakt ten potwierdził zidentyfikowaną przez organizatorów olbrzymią potrzebę zdobywania wiedzy i wymiany poglądów na tematy związane z rolą projektowania produktów i usług w obszarze transportu i komunikacji.

Opinie wyrażone przez uczestników w ankietach oceniających seminarium pokazały, że zaproponowana przez organizatorów formuła wydarzenia spotkała się z uznaniem. Blisko 95% osób oceniło ją, jako interesującą lub bardzo interesującą. Uczestnicy docenili także możliwość zawarcia podczas seminarium relacji biznesowych i spotkania z osobami z pokrewnych branż. Z punktu widzenia realizatorów projektu WBZ cennym jest także, że ponad 75% ankietowanych uznało udział w seminarium za użyteczny z punktu widzenia swojej praktyki zawodowej.

W opiniach opisowych uczestnicy przekazywali panelistom podziękowania za profesjonalizm, chęć dzielenia się wiedzą i doświadczeniami, choć nie brakowało też wyrazów rozczarowania niewystarczającą ilością przekazanych przez panelistów w toku debaty informacji, co po raz kolejny potwierdziło olbrzymią potrzebę organizowania tego typu forów wymiany poglądów i upowszechniania wiedzy o rynkowych aspektach projektowania.

Bardzo pozytywnie zostało również ocenione przez uczestników wystąpienie gościa specjalnego seminarium, pana Jensa Timmicha, projektanta, szefa działu wzornictwa i autor projektów wszystkich produktów marki SOLARIS Bus & Coach, który wziął także czynny udział w panelu dyskusyjnym dotyczącym publicznych środków transportu, dzieląc się z uczestnikami wydarzenia swoimi doświadczeniami ze współpracy z polskim producentem.

Seminarium „Przemieszczajmy się! Trendy w projektowaniu komfortu podróży” otworzyło cykl czterech analogicznych wydarzeń, którymi realizatorzy projektu WBZ chcą upowszechniać wiedzę o roli wzornictwa i projektowania w budowaniu przewagi rynkowej polskich firm produkcyjnych i usługowych.

Podczas kolejnych seminariów projektu organizatorzy zamierzają kontynuować te działania, pokazując jednocześnie szerokie spektrum zagadnień i branż, w których projektowanie daje wymierną wartość dodaną. Kontynuowana będzie także formuła ekspercko moderowanej debaty, nastawionej na poszukiwanie odpowiedzi na najbardziej aktualne, problematyczne, a czasami także – kontrowersyjne pytania stawiane producentom i projektantom z danej branży.

Dziękując za zainteresowanie i udział w minionym seminarium, już dziś zapraszamy do śledzenia kalendarza wydarzeń na portalu WBZ i do włączenia się do dyskusji podczas kolejnego seminarium projektu WBZ: „Młody biznes w oparciu o design. Start it up!”, które odbędzie się w IWP 14 maja br.

 

 

 

Kontakt: Telefon: +48228600400
E-mail: seminaria@projekt-wbz.com.pl