Pierwsze warsztaty „Jak skutecznie wdrażać nowe produkty" - podsumowanie

Pierwsze warsztaty „Jak skutecznie wdrażać nowe produkty" - podsumowanie

Blisko 30 osób wzięło udział w pierwszych warsztatach przeznaczonych dla kadry technicznej, osób odpowiedzialnych za wprowadzanie nowych produktów na rynek, kadry zarządzającej w firmach oraz projektantów.

Blisko 30 osób uczestniczyło w warsztatach WBZ „Jak skutecznie wdrażać nowe produkty? Interdyscyplinarna współpraca w projekcie wzorniczym" w Instytucie Wzornictwa Przemysłowego. Przez dwa dni (30.09-01.10) uczestnicy warsztatów pod okiem doświadczonych projektantów wzornictwa pracowali w zespołach nad stworzeniem rozwiązań dla zadanych konkretnych problemów projektowych, pojawiających się w procesie rozwoju nowego produktu.

Pracę projektową uzupełniły prelekcje zaproszonych ekspertów, którzy odpowiedzieli na pytania uczestników dotyczące najczęściej pojawiających się problemów przy zawieraniu umów między przedsiębiorcami a projektantami, a także z możliwościami pozyskania finansowania unijnego na rozwój nowych, innowacyjnych produktów. Swoją wiedzą i doświadczeniami podzielił się także z uczestnikami zajęć menedżer firmy produkcyjnej, która osiągnęła rynkowy sukces, dzięki konsekwentnie rozwijanej współpracy z projektantami wzornictwa przemysłowego.

Najcenniejsza, z punktu widzenia uczestników warsztatów, okazała się praca w interdyscyplinarnych grupach projektowych oraz „doświadczenie interakcji z ludźmi z różnych branż i różnych stanowisk”.

Rzeczywiście, różnorodność branż reprezentowanych podczas szkolenia była bardzo duża – od meblowej, przez ceramiczną, grzewczą, medyczną, IT czy budowlaną, po usługową i – oczywiście – licznie reprezentowaną branżę projektową.

Uczestnicy docenili także pracę na konkretnych case study oraz posługiwanie się przez trenerów przykładami z polskiego rynku. Ponad 90% osób uznało, że warsztaty powiększyły ich wiedzę na temat metod pracy w zespole projektowym.

Mimo, że warsztaty adresowane były w szczególności do kadry technicznej przedsiębiorstw, zajęcia okazały się interesujące również dla przedstawicieli kadry zarządzającej. Niektórzy menedżerowie wzięli bowiem udział także w poprzednich warsztatach, adresowanych przede wszystkim dla nich, tj. „Jak zarobić na wzornictwie. Efektywne zarządzanie procesem wzorniczym”.

Kolejne terminy obu typów warsztatów już wkrótce w kalendarzu WBZ.